پرچم‌دار آینده شیائومی با نمایشگر ۶ اینچی اولد سامسونگ همراه می شود

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های غیر رسمی نشانگر استفاده از صفحه نمایش ۶ اینچی ساخت سامسونگ در پرچم‌دار آتی شیائومی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اخیرا گزارش‌هایی غیر رسمی منتشر شده بود که حاکی از تلاش سامسونگ برای افزایش ظرفیت تولید نمایشگر‌های اولد بود. در ابتدا به‌نظر می‌رسید سامسونگ در تلاش است تا با افزایش ظرفیت تولید، نیازهای اپل را برآورده سازد. اما به نظر می‌رسد اپل تنها شرکتی نیست که از این مساله سود خواهد برد. در گزارش اخیر نشریه‌ی کره‌ای The Bell ادعا شده که سامسونگ و شیائومی قراردادی برای فروش چند میلیون پنل اولد منعقد کرده‌اند. بنا بر این گزارش، این پنل‌ها در پرچم‌دار ۲۰۱۸ شیائومی استفاده خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، به‌دلیل تاخیر در ساخت کارخانه‌ی جدید تولید نمایشگر ال‌جی، امکان انعقاد قرارداد میان ال‌جی و شیائومی میسر نشده. به همین دلیل شیائومی برای تهیه‌ی پنل‌های مورد نیاز خود به سامسونگ روی آورده است. به‌نظر می‌رسد ناکامی در معامله با ال‌جی و خرید از سامسونگ شیائومی را وادار کرده تا طراحی پرچم‌دار آتی خود را نیز تغییر دهد. این تغییر احتمالی به این دلیل بوده که پنل‌های ساخت ال‌جی در اندازه‌ی ۵.۵ اینچ بوده‌اند، اما پنل‌های ساخت سامسونگ ۶ اینچی خواهند بود.

گفته شده تحویل پنل‌ها از ماه دسامبر سال جاری شروع خواهد شد. در ابتدا محموله‌ای حاوی یک میلیون صفحه ‌نمایش به این غول چینی تحویل داده خواهد شد و یک ماه بعد نیز ۲.۲ میلیون پنل دیگر در اختیار شیائومی قرار خواهد گرفت.

با توجه به شایعات پیشین، احتمالا این پنل‌ها در پرچم‌دار آینده‌ی شیائومی، که گویا قرار است Mi 7 نامیده‌شود، به‌کار خواهند رفت. این پرچم‌دار با اسم رمز «شیرون» شناخته می‌شود و بنا بر گزارش‌های غیر رسمی، دارای یک صفحه ‌نمایش ۶ اینچی است. هرچند منابعی که اطلاعات مربوط به شیرون را منتشر کرده بودند پیشتر ادعا کرده بودند صفحه‌ نمایش ۶ اینچی این محصول توسط JDI تولید خواهد شد.

با توجه به تناقضات فوق، احتمالا برخی از این گزارش‌های غیر رسمی صحیح نیستند. همچنین این احتمال وجود دارد که پنل‌های ۶ اینچی ساخت سامسونگ در گوشی آینده‌ی سری Redmi شیائومی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، جانشین آینده‌ی Mi Mix نیز می‌تواند کاندیدای دیگری برای استفاده از این پنل‌ها باشد.

با توجه اینکه صفحه نمایش ذکر شده ۶ اینچی است، احتمالا پرچم‌دار آینده شیائومی نیز به جمع گوشی‌هایی خواهد پیوست که صفحه نمایش‌های کشیده‌تری دارند. در گذشته دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش ۶ اینچی و نسبت طول به عرض ۱۶:۹ عرضه شده‌اند، اما استفاده از این اندازه‌ی صفحه‌نمایش کمتر رایج بوده. با تمام این موارد، باید منتظر بمانیم تا ببینیم پنل‌های ۶ اینچی ساخت سامسونگ در کدام محصول آینده‌ی شیائومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات