گاز طبیعی و گیربکس الکترونیک؛ نقشه راه فولکس واگن برای آینده

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
حرکت به سمت فناوری‌های جدید و پیشرفته در کنار تولید خودروهای مفهومی مدتی است که مورد توجه خودروسازان قرار گرفته است. فولکس واگن هم با سرمایه‌گذاری روی سیستم DSG و سوخت CNG در این راستا موفقیت‌های زیادی داشته است.
تبلیغات

در راستای قوانین و مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای، تولیدکنندگان خودرو به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش کارایی پیشرانه‌های خود هستند. فولکس واگن امسال در نمایشگاه موتور وین طیف وسیعی از فن‌آوری‌های جدید خودروهای بنزینی، هیبریدی و برقی را به نمایش گذاشته است. هدف این فناوری‌ها افزایش مسافت پیموده شده خودروها با مصرف سوخت کمتر است.

DSG، یک جعبه دنده الکترونیکی بدون پدال کلاچ معمولی است که به صورت کاملا اتوماتیک یا نیمه دستی کنترل می‌شود.

فولکس واگن برای کارایی بهتر خودروهای بنزینی، از طریق قابلیت‌های هوشمند ساخته شده در جعبه دنده DSG تلاش می‌کند. جعبه دنده مستقیم یا DSG، یک جعبه دنده چند شافتی و چند کلاچه الکترونیکی است که در سیستم تعلیق جلو و بدون پدال کلاچ متداول بکار می‌رود و به صورت کاملا اتوماتیک یا نیمه دستی کنترل می‌شود. در هر سرعتی تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم به طور کامل موتور را خاموش می‌کند و پس از برداشتن پا از روی پدال گاز در حالی که خودرو با اینرسی خود حرکت می‌کند، ارتباط جعبه دنده را با چرخ‌های خودرو جدا می‌کند. 

نقشه راه فولکس واگن برای آینده

فولکس واگن می‌گوید، این سیستم می‌تواند مصرف سوخت خودرو را ۰.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در مقایسه با ۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سیستم‌های فعلی کاهش دهد. فولکس واگن با پشتیبانی از عملکرد جدید و بهبود یافته خود، یک باتری کوچک لیتیوم- یون را به سیستم الکترونیکی ۱۲ ولت خودرو اضافه کرده است. واحد کوچک لیتیوم- یون هنگامی که موتور خاموش است، به جای استفاده از باتری قدیمی سربی-اسیدی، برق تمام سیستم‌های داخلی خودرو را تامین می‌کند. هنگامی که خودرو نیاز به قدرت داشته باشد، راننده می‌تواند با استفاده از کلاچ‌های موجود در جعبه دنده DSG، استارتر یا ترکیبی از هر دو، پیشرانه را دوباره راه‌اندازی کند.

فولکس واگن در حال پیشرفت است و توانایی تولید سوخت گاز فشرده (CNG) را برای نسل بعد سیستم مولد قدرت Polo دارد. فقط فولکس واگن در حال تلاش برای گسترش استفاده از CNG نیست. آئودی یکی از بزرگترین طرفداران این سوخت است و محبوبیت این سوخت در میان شرکت‌های حمل و نقل در حال افزایش است، اما هیچ خودروسازی قیمت متناسبی برای آن پیشنهاد نمی‌کند.

قدرت سیستم نیرو محرکه در  e-Golf فولکس واگن با قدرت و گستره وسیع‌تر افزایش یافته است.

فولکس واگن می‌گوید: CNG حتی با وجود فسیلی بودن، به عنوان یک سوخت پاک برای محیط زیست بهتر از بنزین یا دیزل است. اگر گاز حاصل از منابع تجدیدپذیر، مانند زباله‌های صنعتی، دفن زباله‌ها یا تاسیسات تصفیه‌ خانه فاضلاب باشد، این مزیت را می‌توان افزایش داد. فولکس واگن در حال حاضر در حال مذاکره با تامین کنندگان انرژی، شرکت‌های گاز و سازمان‌های دولتی است که CNG را به طور منظم در دستور کار  تولید قرار دهد. از آنجا که این سوخت شایع و گسترده نیست، پیشرانه TGI سه سیلندر در نمایشگاه وین بر روی هر دوی CNG و بنزین اجرایی شد.

نقشه راه فولکس واگن برای آینده

صرف نظر از نوع سوخت و به لطف یک مبدل کاتالیستی هوشمند که به طور موثری از آلاینده‌های شرایط کارکرد سرد جلوگیری می‌کند، این موتور ۶۶ کیلووات (۸۹ اسب‌بخار) قدرت مفید تولید می‌کند.

استفاده از انرژی الکتریکی در صنعت خودرو اخیرا در کانون توجه قرار گرفته است. فولکس واگن به کمک باتری‌های مفهومی جدید نشان داده است که هدفش به طور قابل توجهی وسیع‌تر از گسترش خودروهای برقی خود است.

در حال حاضر، این طیف خودروهای الکتریکی به e-Golf محدود شده است، که باعث شده تا ۱۰۰ کیلو وات (۱۳۴ اسب‌بخار) قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی باتری‌های سلول سوختی، قدرت این خودروی الکتریکی از ۲۴.۲ کیلووات ساعت به ۳۵.۸ کیلووات ساعت در محدوده ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

فناوری جدید سیستم نیرو محرکه فولکس واگن در نمایشگاه موتور وین که هفته گذشته به پایان رسید، نمایش داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات