مدل جدید گوشی‌های فیچرفون نوکیا 105 و نوکیا 130 به‌صورت رسمی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌ام‌دی گلوبال، به‌تازگی مدل جدیدی از گوشی‌های فیچرفون نوکیا 105 و 130 را به‌صورت رسمی معرفی کرده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که شرکت نوکیا یا در حقیقت، اچ‌ام‌دی گلوبال تصمیم دارد هر دو سال یک‌بار، مدل جدیدی از گوشی فیچرفون نوکیا 105 ارائه دهد. اولین مدل از این گوشی فیچرفون، در سال ۲۰۱۳ معرفی شد؛ اما دو سال بعد، مدل ارتقاءیافته نوکیا 105 توسط مایکروسافت با مشخصات سخت‎افزاری جدید با نام نوکیا 150 (مدل ۲۰۱۵) عرضه شد.

نوکیا 130 معرفی شد

به‌‏تازگی، اچ‌ام‌دی گلوبال گوشی «تماماً جدید نوکیا 105» را ارائه داده است که نسخه جدید گوشی چهارساله فیچرفون نوکیا 105، محسوب می‌شود. به غیر از ظاهر نسبتاً متفاوت، مدل جدید نوکیا 105 تفاوت چندانی از نظر مشخصات سخت‌افزاری با مدل‌های قبلی ندارد.

مدل جدید نوکیا 105 که توسط اچ‌ام‌دی گلوبال عرضه می‌شود، به‌جای نمایشگر ۱.۴ اینچی که در نسخه پیشین به کار گرفته شده بود، از یک نمایشگر ۱.۸ اینچی استفاده می‎کند. دو مدل دیگر، یعنی نسخه عرضه‌شده در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵، به ترتیب با نمایشگر ۱.۴۵ اینچی و ۱.۴ اینچی وارد بازار شده است.

گوشی نوکیا 105 جدید با چهار مگابایت رم و ۴ مگابایت حافظه داخلی همراه شده است و از یک باتری ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که این باتری به مدت ۱۵ ساعت مکالمه مداوم، ماندگاری دارد. پشتیبانی از رادیو نیز به این مدل اضافه شده است و کاربران برای پخش موسیقی‌های مورد علاقه خود، می‌توانند از هدفون‎های سازگار با جک ۳.۵ میلی‎متری استفاده کنند. شارژ مدل جدید نوکیا 105 به کمک پورت میکرو یواس‌بی ۲.۰ آن انجام می‌شود.

نوکیا 130 معرفی شد
نوکیا 130 معرفی شد

از نظر نرم‎افزاری، گوشی نوکیا 105 از پلت‌فرم +Nokia Series 30 استفاده می‌کند و روی آن به‌صورت پیش‌فرض، بازی Snake Xenzia نصب شده است. بر اساس اعلام اچ‎امدی گلوبال، گوشی نوکیا 105 جدید در دو نسخه با پشتیبانی از یک یا دو سیم‌کارت راهی بازار خواهد شد. باید اشاره کرد که این گوشی فیچرفون که از نمایشگر بزرگ‎تری در مقایسه با مدل‌های پیشین استفاده می‎کند، از شبکه GSM پشتیبانی خواهد کرد. 

اگر به دنبال یک گوشی دیگر هستید که به همراه گوشی هوشمند خود از آن استفاده کنید، خریداری نوکیا 105 به دلیل استفاده از یک نمایشگر ۱.۸ اینچی و پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با پرداخت تنها ۱۴.۵ دلار (مدل تک سیم‎) و ۱۵ دلار (مدل دو سیم) یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که پیش رو دارید. لازم به ذکر است که این گوشی فیچرفون در سه رنگ مشکی، آبی و سفید وارد بازار خواهد شد.

گوشی دیگری که توسط شرکت فنلاندی اچ‌ام‎دی گلوبال عرضه خواهد شد؛ مدل جدید نوکیا 130 است. از زمان معرفی رسمی نسخه اصلی این گوشی نزدیک به چهار سال می‌گذرد و البته به‌جز طراحی، مدل جدید نوکیا 130 تفاوت چندانی با نسل قبل خود نخواهد داشت.

نوکیا 130 معرفی شد

گوشی نوکیا 130 (مدل ۲۰۱۷) به یک نمایشگر ۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل مجهز شده است و از چهار مگابایت رم و ۸ مگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند. اگر به دنبال ارتقاء فضای ذخیره‌سازی هستید، می‌توانید با استفاده از یک حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. پشتیبانی از رادیو و جک ۳.۵ میلی‌متری از دیگر مشخصات فنی گوشی نوکیا 130 است. برای اتصال شارژر به این فیچرفون، پورت میکرو یواس‌بی ۲.۰ به کار خواهد رفت.

نوکیا 130 معرفی شد
نوکیا 130 معرفی شد

آنچه نوکیا 130 را از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند، مجهز شدن آن به یک باتری با ظرفیت ۱۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت است که با یک‎بار شارژ، می‌توانید تا ۴۴ ساعت به‌صورت مداوم به موسیقی یا رادیو گوش کنید. هم‌چنین باتری گوشی نوکیا 130 با یک‌بار شارژ، در حالت استندبای تا یک ماه ماندگاری دارد.

همانند نوکیا 105، گوشی جدید نوکیا 130 با پلت‌فرم +Nokia Series 30 همراه شده و برخی از بازی‌های گیم‌لافت به همراه Snake Xenzia روی آن نصب شده است. نوکیا 130 در رنگ‌های مشکی، خاکستری و قرمز با قیمت ۲۱.۵۰ دلار (بدون احتساب مالیات) عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که این گوشی، تنها از باندهای ارتباطی GSM 900/1800 (مربوط به اروپا) پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات