آیا قیمت زیاد آیفون 8 اپل، فروش آن را دشوار خواهد کرد؟

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیل‌گران معتقدند که آیفون ۸ اپل، قیمتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار خواهد داشت؛ این قیمت به دلیل هزینه‌ی زیاد تولید گوشی آیفون است.
تبلیغات

آیفون هر سال گران‌قیمت‌تر می‌شود؛ در حال حاضر مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس، قیمتی معادل ۹۶۹ دلار دارد. حالا انتظار می‌رود، مدل جدید یا همان آیفون ۸ که قرار است فناوری‌های پیشرفته‌ای داشته باشد، با قیمتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار عرضه شود. اما سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا کاربران حاضرند این مبلغ را برای تهیه‌ی یک آیفون بپردازند؟ تیم باجارین، رئیس مؤسسه‌ی Creative Strategies در پاسخ این سؤال می‌گوید:

مردم با رضایت تمام این مبلغ را می‌پردازند. آیفون ۸ در کسری از ثانیه از ویترین مغازه‌ها ناپدید خواهد شد.

باجارین معتقد است امکاناتی مثل نمایشگر بدون حاشیه‌ی اولد با روشنایی بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تر، بدنه‌ی بزرگ و باریک، دوربین عالی و تراشه‌ی قدرتمند، دلایل اصلی توجیه قیمت آیفون ۸ خواهند بود. به‌علاوه برای کسانی که توان خرید چنین گوشی رده‌بالایی را نداشته باشند، اپل احتمالا مدل‌های جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را با امکانات جدید معرفی خواهد کرد.

آیفون ۸

در ضمن اکثر کاربران به دنبال خرید آیفون جدید با کمترین حافظه‌ی داخلی خواهند رفت. برای مثال، آیفون ۷ با حافظه‌ی ۳۲ گیگابایت، ۶۴۹ دلار قیمت دارد؛ یعنی ۳۲۰ دلار ارزان‌تر از مدل پلاس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی. این کاربران نیازی به فضای ذخیره‌سازی زیاد ندارند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند هزینه‌ی کمتری بپردازند و مدل جدید را با حافظه‌ی کم خریداری کنند.

باجارین می‌گوید:

در دفاع از قیمت‌گذاری اپل باید بگویم که هزینه‌ی تولید آیفون ۸ زیاد خواهد بود؛ بنابراین طبیعی است که قیمتی بیشتر از مدل‌های گذشته داشته باشد. اما وفاداری به برند اپل به‌قدری زیاد است که کاربران محصولات این شرکت بدون توجه به قیمت، هر کالایی را که اپل تولید کند، خریداری خواهند کرد.

در همین مورد، خبرنگار وب‌سایت USA Today از مردم سؤال کرد که آیا حاضرند این هزینه را برای خرید آیفون بعدی اپل بپردازند و پاسخ اکثر مردم، مثبت بود.

نکته‌ی مهم دیگر این است که آیفون ۸، در دهمین سالگرد تولد گوشی‌های آیفون معرفی می‌شود. این موضوع از لحاظ معنوی، اهمیت زیادی برای طرفداران این شرکت دارد. ۱۰ سال پیش استیو جابز با معرفی اولین آیفون، صنعت گوشی‌های موبایل را متحول کرد؛ بنابراین طرفداران اپل و عاشقان استیو جابز، اهمیت زیادی به قیمت این گوشی نمی‌دهند.

استیو جابز

اما خارج از ایالات‌متحده‌ی آمریکا، وضعیت کمی متفاوت است. معمولا قیمت گوشی‌های آیفون در کشورهای دیگر، کمی بیشتر است. این موضوع با توجه به درآمد مردم، تأثیر قابل‌توجهی در خرید آیفون خواهد داشت؛ برای مثال، دانش‌آموزان و دانشجویانی که توان خرید این گوشی را ندارند، احتمالا مجبور می‌شوند مدل‌های سال گذشته را تهیه کنند.

نظر شما چیست؟ آیا بدون توجه به قیمت آیفون ۸، این گوشی را خریداری می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات