تویوتا و سایپا، پرفروشترین خودروسازان جهان و ایران

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا با کسب سهم حداکثری در بازار خودروی ۴۹ کشور جهان، به‌عنوان محبوب‌ترین خودروساز در سطح جهانی شناخته شد.
تبلیغات

سال گذشته، خودروساز برجسته آلمانی فولکس‌واگن، توانست عنوان پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان را تصاحب کند و به پادشاهی چندساله تویوتا در این زمینه پایان دهد. اما اگر کمی عمیق‌تر به فروش خودروسازان جهانی در سال ۲۰۱۶ بنگریم، متوجه خواهیم شد که تویوتا بیشترین میزان فروش را در ۴۹ کشور در اختیار دارد و از این حیث، با اختلاف بر صدر جدول تکیه می‌زند.

در تصویر اینفوگرافیک زیر که توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی رجترنسفر تهیه شده است، برتری تویوتا و قدرت این خودروساز برجسته ژاپنی در کسب سهم حداکثری در بسیاری از بازارهای خودروی جهانی در کشورهای مختلف، به‌وضوح قابل رؤیت است.

همان‌طور که در تصویر مشخص است؛ محصولات تویوتا به‌عنوان خودروهای محبوب در قاره آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا به شمار می‌روند. تویوتا در کشورهای کاستاریکا، اوگاندا، آنگولا، تانزانیا، امارت، سنگاپور، اندونزی و استرالیا بیشترین میزان فروش را تجربه کرده است.

top brands

در سوی مقابل، فولکس‌واگن تنها در ۱۴ کشور به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز شناخته شده است و بدین ترتیب، با فاصله چشمگیری نسبت به تویوتا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. اکثر این کشورها، در قاره اروپا قرار دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: سوئیس، بلژیک، هلند، سوئد، آلمان، کرواسی و بلاروس.

جایگاه سوم این رده‌بندی، به فورد تعلق دارد که بازار اصلی فروش محصولات این برند بیشتر در حوزه آمریکای شمالی، شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا بوده است. در نیوزیلند نیز بیشترین سهم فروش خودرو، متعلق به فورد است. گروه خودروسازی رنو همراه با اشکودا با کسب سهم فروش حداکثری در ۶ کشور، به‌صورت مشترک در جایگاه چهارم قرار دارند. داچیا و فیات نیز مقام پنجم را از آن خود کرده‌اند.

در ایران، گروه خودروسازی سایپا به لطف خودروی پراید، توانسته‌ است بازار داخلی را تصاحب کند و محصولات این برند داخلی، به‌عنوان محبوب‌ترین خودروساز ایرانی شناخته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات