پیش‌نمایش فرمول یک انگلستان، سیلورستون ۲۰۱۷

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
رقابت‌های فصل ۲۰۱۷ در مرحله‌ی دهم خود به کشور انگلستان و پیست مشهور سیلورستون رسیده است. در دور تعیین خط این مسابقه، لوئیز همیلتون از تیم مرسدس، بهترین زمان را به‌دست آورد تا امروز، جلوتر از دیگران رقابت اصلی را شروع کند.
تبلیغات

پیست سیلورستون، از سال ۱۹۴۳ افتتاح شده و تقریبا هرسال، پذیرای مسابقات فرمول یک جهانی بوده است. این ورزشگاه مخصوص موتوراسپرت، حدود ۱۵۰ هزار نفر گنجایش دارد و یک دور آن، ۵.۹ کیلومتر، برآورد می‌شود. مالکان سیلورستون، اعلام کرده‌اند که با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری از این پیست، احتمالا از سال ۲۰۱۹، پذیرای فرمول یک نخواهند بود. این تصمیم، مسلما راه را برای اجرای فرمول یک در خیابان‌های لندن باز خواهد کرد، تا رقابتی شبیه به جایزه بزرگ موناکو و باکو در آذربایجان، در انگلستان برگزار شود.

فرمول یک سیلورستون 2017

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، چهار مرد برتر فرمول یک امسال، توانستند بهترین زمان‌گیری و عملکرد فنی را در سیلورستون داشته باشند. این‌بار، لوئیز همیلتون، راننده‌ی اصلی تیم مرسدس بنز؛ با زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۶۰۰ ثانیه، به مقام نخست رسید. کیمی رایکونن و سباستین فتل از تیم فراری به‌ترتیب با زمان‌های ۱ دقیقه و ۲۷.۱۴۷ و ۱ دقیقه و ۲۶.۳۵۶، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی تیم مرسدس هم با تنها ۲۰ صدم ثانیه اختلاف با فتل، به رده‌ی چهارم رسید.

از نکات جالب در پیش‌نمایش فرمول یک انگلستان، می‌توان به آخر شدن دنیل ریکیاردو اشاره کرد که با توجه به مقام با ارزش سومی در رقابت‌ هفته‌ی قبل اتریش، امید زیادی به موفقیت در سیلوراستون داشت. دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، در پنج مسابقه‌ی اخیر، روی سکو رفته است و در تمرینات چند روز قبل نیز، عملکرد بسیار خوبی داشت اما به دلیل نفص فنی در پیشرانه، نتوانست تعیین خط دوم و سوم داشته باشد. او با زمان ۱ دقیقه و ۴۲.۹۶۶ که در مرحله‌ی اول تعیین خط به دست‌ آورده بود، از خط بیستم، رقابت امروز را آغاز خواهد کرد.

ریکاردیو فرمول یک

مکس ورشتاپن، پدیده‌ی جوان فرمول یک و تیم ردبول؛ در ادامه‌ی عملکرد خوب خود با زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۱۳۰، در جایگاه پنجم تعیین خط ایستاد تا بالاتر از نیکو هالکنبرگ از تیم رنو، سرجیو پرز و استبان اکون از تیم فورس ایندیا، استافل وندورن از تیم مک‌لارن و رومن گروژان از تیم هاس باشد.

همیلتون فرمول یک

دیگر اتفاق مهم در گرندپری انگلیس، ثبت زمان عالی ۱ دقیقه و ۲۶.۶۰۰ ثانیه توسط لوئیز همیلتون بود که او را به سریعترین راننده‌ی تاریخ پیست سیلورستون، مبدل کرد. او متولد انگلستان است و تجربه‌ی بالایی از سال‌های متمادی حضور خود در سیلورستون دارد، اما مهم‌ترین دلایل رکوردشکنی همیلتون، ارتقاء سطح فنی خودروهای فرمول یک، لاستیک‌های مدرن با عرض بالا و قوانین جدید حاکم، مربوط به نیروی عمود بر سطح (دان‌فورس) محسوب می‌شوند. از سویی دیگر، باتوجه به اینکه در لحظاتی از مسابقه؛ او در مقابل رومن گروژان قرار داشت، این احتمال وجود دارد که با جریمه‌ی داوران به دلیل ممانعت از سبقت، مواجه شود و به رده‌ی چهارم تعیین خط، سقوط کند. البته این موضوع از سوی همیلتون، انکار شد و تا این لحظه، توسط داوران تایید نشده است.

فرمول یک سیلورستون 2017

گرندپری انگلیس ۲۰۱۷ امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود و شبکه‌ی ورزش نیز برای پخش زنده‌ی آن، برنامه‌ریزی کرده است. در صورتی که به رقابت‌های اتومبیلرانی و فرمول یک علاقه دارید، رویداد امروز را از دست ندهید.

در پایان این مطلب؛ می‌توانید به تماشای جذاب‌ترین لحظات گرندپری سیلورستون بنشینید.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات