جگوار E-Pace، همراه با رکوردشکنی در گینس معرفی شد

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از مدت‌ها تلاش و آزمایشات سخت، جگوار از نسخه‌ی نهائی مدل E-Pace رونمایی کرد تا به‌عنوان شاسی‌بلندی کوچک‌تر از F-Pace عرضه شود. این خودرو با ثبت رکوردی جالب، وارد کتاب گینس شده است.
تبلیغات

سابقه‌ی جگوار در ساخت شاسی‌بلند از ۲ سال تجاوز نمی‌کند؛ اما حالا با سه عضو شناخته می‌شود که شامل F-Pace ،E-Pace و I-Pace است. اولین خودروی جگوار در این کلاس بدنه، مدل F-Pace بود که امسال وارد بازار جهانی شد؛ اما با استقبالی کم‌نظیر، نه‌تنها فروش بالایی تجربه کرد، بلکه توسط بسیاری از کارشناسان به‌عنوان بهترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

درحالی‌که مدل تمام الکتریکی I-Pace هم تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد؛ عضو سوم این گروه با نام E-Pace، در کلاس کراس‌اوورهای سایز کوچک و لوکس حضور خواهد داشت تا رقابت جگوار با بزرگان خودروسازی دنیا، نزدیک‌تر شود. مدل E-Pace در بازاری حضور دارد که بی‌ام‌و X1، لکسوس NX، مرسدس بنز GLA و اینفینیتی QX30 با آستانه‌ی قیمت ۳۵ هزار دلار، در آن عرضه می‌شوند و کار را برای جگوار سخت خواهند کرد.

جگوار Jaguar E-Pace

ظاهر E-Pace، خصوصا در قسمت چراغ‌های تمام LED جلو، تحت تأثیر F-Pace است و با همان فرم‌ جلوپنجره‌ی سنتی جگوار ارائه می‌شود. حتی فرم شیب‌دار سقف که در امتداد شیشه‌ی جلو ادامه پیدا می‌کند هم در E-Pace وجود دارد. از نمای جانبی، این خودرو حس یک کوپه‌ی جذاب را تداعی می‌کند و با اسپویلر انتهای سقف همراه است. خطوط حجم‌دهنده‌ی اغراق‌آمیز و فضایی، در طراحی بدنه‌ی E-Pace استفاده نشده است تا حالت کلاسیک و اصیل محصولی از برند جگوار حفظ شود. دیگر نکته‌ی مثبت در طراحی این کراس‌اوور، کوتاه بودن فاصله‌ی بین محور چرخ‌ها تا لبه‌ی سپر جلو و عقب (اوورهنگ: Overhang) است که حرکت خودرو در مسیرهای خارج جاده و پردست‌انداز را ساده خواهد کرد. این سبک طراحی، در مدل F-Pace هم جالب توجه بود.

جگوار Jaguar E-Pace

با وجود طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف بنزینی که در مدل محبوب F-Pace وجود داشت، خودروی E-Pace فعلا با یک پیشرانه‌ی بنزینی از نظر حجم عرضه می‌شود و برنامه‌ای برای تولید نمونه‌ی هیبرید ندارد؛ هرچند نسخه‌های دیزل برای بازار اروپا موجود خواهند بود. به نظر می‌رسد جگوار از موفقیت پیشرانه‌ی مدرن خود در E-Pace آگاه است و با اطمینان از عملکرد رضایت‌بخش این نسخه، به تولید محصول جدید خود می‌پردازد.

جگوار Jaguar E-Pace

جگوار E-Pace با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر ارائه می‌شود که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. وزن خالص E-Pace حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم است؛ اما با همین پیشرانه می‌تواند در زمانی حدود ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این آمار، برای یک کراس‌اوور ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ اما جگوار نسخه‌ی قدرتمندتری نیز در نظر گرفته است که از همین پیشرانه‌ی ۲ لیتری، قدرت باورنکردنی ۲۹۶ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر در اختیار می‌گذارد. این نسخه‌ از E-Pace، در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

جگوار Jaguar E-Pace

مدل‌های دیزلی E-Pace که مسلما در انگلستان مورد توجه خواهند بود، با پیشرانه‌هایی به قدرت ۱۵۰، ۱۸۰ و ۲۴۰ اسب بخار عرضه می‌شوند؛ درحالی‌که سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبه‌دنده‌ی خودکار ۹ سرعته از برند مشهور ZF آلمان، در همه‌ی مدل‌ها وجود خواهد داشت.

فناوری چهارچرخ محرک جگوار موسوم به Active Driveline، تنها در زمان لازم اقدام به استفاده از هر دو دیفرانسیل خواهد کرد تا علاوه بر افزایش فرمان‌پذیری E-Pace، مصرف سوخت آن را بهینه‌ کند. ۴ مود رانندگی برای این خودرو قابل انتخاب خواهد بود که شامل حالت استاندارد، داینامیک، اقتصادی و شرایط برفی-بارانی می‌شود.

جگوار Jaguar E-Pace

آپشن‌های کابین E-Pace شامل نمایشگر ۱۰ اینچی در حالت پایه است که می‌تواند با نمونه‌ی ۱۲.۳ اینچی سفارش داده شود. فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (Head-up Display)، در کنار سیستم ناوبری ماهواره‌ای، قابلیت اتصال گوشی هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو، اینترنت هات‌اسپات با سرعت 4G و ۵ پورت شارژ USB در همه‌ی نسخه‌های جگوار E-Pace وجود خواهد داشت.

جگوار Jaguar E-Pace

آستانه‌ی قیمت کراس‌اوور جدید جگوار، حدود ۴۰ هزار دلار اعلام شده؛ اما برای تحویل اولین نمونه‌ها در ابتدای سال جدید میلادی، قیمت ۵۴ هزار دلار در نظر گرفته شده است که شامل قوی‌ترین پیشرانه‌ی بنزینی با سپرهای اسپرت اختصاصی، صندلی و داشبورد تمام‌چرم همراه با آپشن‌های R-Line می‌شود.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی جگوار E-Pace باشید که رکوردشکنی این خودرو، با گردش ۲۷۰ درجه در ارتفاع ۱۶.۵ متری و ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس را نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت 360p  720p   1080p

جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
جگوار Jaguar E-Pace
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات