سافت بانک یکی از گزینه‌های خرید بخشی از سهام اوبر است

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
به گزارش رویترز، سهامداران اوبر در مورد واگذاری بخشی از سهام این کمپانی به سافت‌بانک با یکدیگر صحبت کرده‌‌اند.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، شماری از سهامداران کمپانی اوبر با نظر مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری بنچمارک که یکی از اصلی‌ترین سهامداران اوبر و عضو هیئت مدیره‌ی این کمپانی است، موضوع جدیدی را مطرح کرده‌اند که شامل فروش بخشی از سهام اوبر به سافت‌بانک ژاپن یا یک سرمایه‌گذار دیگر است.

فروش سهام اوبر به معنای یافتن سرمایه‌گذاری جدید برای کمپانی است که سرمایه‌ی بیشتری در اختیار این سرویس اشتراک‌گذاری خودرو قرار می‌دهد. هنوز جزئیاتی از میزان سهامی که در اختیار سافت‌بانک یا هر سرمایه‌گذار دیگر قرار خواهد گرفت‌، به همراه مبلغ مورد نیاز منتشر نشده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال هفته‌ی گذشته گزارشی در مورد بزرگ‌ترین رقیب اوبر در جنوب شرق آسیا منتشر کرد. بر اساس این گزارش، Grab به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب اوبر در جنوب شرق آسیا، سرمایه‌ای ۲ میلیارد دلاری از سوی سافت‌بانک و دی‌دی، بزرگ‌ترین سرویس اشتراک خودرو در چین، دریافت خواهد کرد.

اوبر در ماه‌های اخیر درگیر حاشیه‌ها و مشکلات بزرگی بود که در نهایت باعث شد تراویس کالانیک، مؤسس و مدیرعامل این کمپانی در حال رشد از سمت خود کنار رود. بزرگ‌ترین دلیل برای کنار رفتن و استعفای کالانیک، فشاری بود که از سوی سرمایه‌گذارانی نظیر بنچمارک به مدیرعامل این کمپانی وارد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات