سونی در نمایشگاه IFA 2017 سه گوشی جدید معرفی خواهد کرد

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارشات منتشرشده، سونی قصد دارد در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ سه محصول جدید معرفی کند.
تبلیغات

بر اساس گزارشی از نشریه‌ی آنلاین اندروید پیت، احتمال دارد کمپانی سونی در رویداد IFA 2017 برلین از سه گوشی هوشمند جدید رونمایی کند. پیش از گزارش شده بود که سونی در رویداد مورد اشاره یک گوشی با نمایشگر بدون حاشیه معرفی خواهد کرد؛ اما در این گزارش جدید گفته شده است شرکت ژاپنی مورد بحث احتمالا بیش از یک گوشی جدید معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود مدل کوچک‌تر پرچم‌دار کنونی سونی و یک گوشی میان‌رده با دوربینی باکیفیت، از جمله دستگاه‌هایی هستند که سونی در ایفای امسال از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

یکی از گوشی‌های هوشمند جدیدی که توسط این کمپانی ژاپنی معرفی خواهد شد، سونی اکسپریا ایکس ۱ نام دارد. با توجه به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ که قلب تپنده‌ی اکسپریا ایکس ۱ خواهد بود، طبیعتا این دستگاه یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. انتظار می‌رود دوربین پشتی این گوشی ۱۹‌ مگاپیکسلی و از نوع موشن‌آی باشد؛ این دوربین‌ دقیقا همان نمونه‌ای است که سونی از آن در گوشی پرچم‌دار کنونی خود استفاده کرده است. این دوربین امکان ثبت فیلم‌های حرکت آهسته را با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزون بر این، احتمالا گوشی یادشده به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. دومین دستگاهی که سونی احتمالا در ایفا امسال معرفی خواهد کرد، سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ نام دارد. با توجه به مشخصاتی که برای این دستگاه اعلام شده است، این محصول در واقع مدل کوچک‌تر گوشی پرچم‌دار کنونی سونی یعنی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم خواهد بود. این گوشی جدید به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز خواهد شد. در حال حاضر این پردازنده، جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام است. این محصول نیز همانند گوشی سونی اکسپریا ایکس ۱، از یک دوربین پشتی ۱۹ مگاپیکسلی موشن‌آی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. علاوه بر آنچه گفته شد، این محصول به یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد. در هر صورت این گوشی هوشمند به نمایشگری با کیفیت 4K مجهز نخواهد شد و در عوض سونی تصمیم گرفته است از یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی در این دستگاه بهره ببرد.

محصول سوم سونی، اکسپریا ایکس‌زد ۱ کامپکت نام دارد. این دستگاه به سخت‌افزار قدرتمندی شبیه گوشی سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ مجهز خواهد شد؛ با این تفاوت که بدنه‌ی آن نسبت به اکسپریا ایکس‌زد ۱ کوچک‌تر از است. این گوشی نیز از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و دوربین پشتی آن ۱۹ مگاپیکسلی و از نوع موشن‌آی خواهد بود. همچنین حافظه رم این دستگاه ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. افزون بر این، گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت به یک نمایشگر ۴.۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز خواهد شد. از آنجا که این محصول بدنه‌ی کوچک‌تری دارد، سونی مجبور شده است ظرفیت باتری آن را به ۲۸۰۰ میلی‌ آمپر ساعت کاهش دهد. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که قیمت گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ و برادر کوچک‌تر این محصول اشتباها توسط یک فروشگاه آنلاین گجت لهستانی فاش شده است. با توجه به اطلاعات فاش شده توسط فروشگاه مورد اشاره، قیمت در نظر گرفته‌شده برای گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ احتمال حدود ۸۵۰ دلار خواهد بود؛ این در حالی است که مدل کامپکت این دستگاه با قیمتی در حدود ۷۵۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد این گوشی‌های هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات