برنامه کلی ۲۰۱۷ نوکیا فاش شد: نوکیا 2، نوکیا 7، نوکیا 8 و نوکیا 9 به‌زودی معرفی خواهند شد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی نوکیا امسال احتمالا از چهار گوشی هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد تا دستاوردهای بلندمدت و ازدست‌رفته‌ی نوکیا را بازگرداند. این کمپانی فنلاندی که اکنون مالک نوکیا است، قصد دارد تا پایان سال جاری، ۴ گوشی هوشمند جدید معرفی کند. این چهار محصول جدید، نوکیا ۲، نوکیا ۷، نوکیا ۸ و نوکیا ۹ نام دارند. همچنین انتظار می‌رود این چهار دستگاه به پردازنده‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام مجهز شوند.

به‌تازگی یکی از افشاگران چینی اخبار فناوری، لیست کاملی از گوشی‌های هوشمند نوکیا که اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد در سال جاری آن‌ها را معرفی کند، منتشر کرده است. برنامه‌ی اچ‌ام‌دی گلوبال این است که در سال جاری، هفت گوشی هوشمند جدید با برند نوکیا معرفی کند: نوکیا ۲، نوکیا ۳، نوکیا ۵، نوکیا ۶، نوکیا ۷، نوکیا ۸ و نوکیا ۹. از بین این هفت محصول، تا به این لحظه سه گوشی نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ معرفی شده‌اند.

Nokia 207 smartphones

متأسفانه در این خبر فقط اطلاعاتی در مورد پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند مورد انتظار نوکیا منتشر شده است. اما شایعات نه‌چندان معتبر دیگری هم وجود دارند که یک سری جزئیات دیگر در مورد گوشی‌های هوشمند معرفی نشده‌ی نوکیا بیان کرده‌اند. در ادامه به مشخصات احتمالی این محصولات خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی گوشی هوشمند نوکیا ۲

همان‌طور که از نام این محصول ‌می‌توان حدس زد، گفته می‌شود که این دستگاه ارزان‌ترین گوشی هوشمند اندروید نوکیا خواهد بود. در جدیدترین خبرهای مرتبط با این گوشی پایین‌رده، اعلام شده است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۲۱۲ بهره خواهد برد. البته شاید کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال از این پردازنده‌ی قدیمی در گوشی نوکیا ۲ استفاده نکند و به‌جای آن از یکی از چیپ‌ست‌های ساخت کمپانی مدیاتک بهره ببرد.

از آنجا که هیچ اطلاعات دیگری در مورد این دستگاه اقتصادی در دسترس نیست، این احتمال هم وجود دارد که نوکیا ساخت آن را از دستور کار خود حذف کرده باشد.

مشخصات فنی گوشی هوشمند نوکیا ۷

انتظار می‌رود این محصول مدل به‌روز شده‌ی گوشی هوشمند نوکیا ۶ باشد. بر اساس گزارش مورد بحث، گوشی هوشمند نوکیا ۷ به پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۶۳۰ مجهز خواهد شد. باید اشاره کنیم که این چیپ‌ست در واقع نسل جدید اسنپدراگون ۶۲۶ یا اسنپدراگون ۶۲۵ است و از هشت هسته‌ی پردازشی کورتکس A53 بهره می‌برد. فرکانس کاری هسته‌های این تراشه، روی ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده است.

انتظار می‌رود گوشی نوکیا ۷ به یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) به ابعاد ۵.۵ نیم اینچ مجهز شود. این نمایشگر همچنین حاشیه‌های بسیار کمی خواهد داشت. افزون بر این، گفته می‌شود بدنه‌ی این دستگاه از جنس فلز باکیفیت خواهد بود و لنز دوربین آن، ساخت کمپانی معروف آلمانی کارل زایس است.

مشخصات فنی گوشی هوشمند نوکیا ۸

انتظار می‌رود این محصول به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز شود. گفته می‌شود نوکیا ۸ یک گوشی میان‌رده‌ی باکیفیت خواهد بود. تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام در واقع پردازنده نیمه پرچم‌دار این کمپانی است که می‌تواند قدرتی در حد اسنپدراگون ۸۲۰ ارائه دهد. احتمال دارد گوشی نوکیا ۸ به یک نمایشگر کیو اچ‌دی با حاشیه‌های بسیار کم مجهز شود. علاوه بر این، گفته‌ می‌شود بدنه‌ی این دستگاه از جنس فلز یکپارچه خواهد بود و از طراحی جدیدی بهره می‌برد. شایعات مختلف حاکی از آن هستند که گوشی نوکیا ۸ احتمالاً به دوربین دوگانه‌ی با لنز کارل زایس مجهز خواهد شد.

مشخصات فنی گوشی هوشمند نوکیا ۹

نهایتاً به گوشی هوشمند پرچم‌دار مورد انتظار نوکیا ۹ می‌رسیم. پردازنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود و همچنین به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد. افزون بر این انتظار می‌رود این گوشی به یک نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن کیو اچ‌دی (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز شود.

نوکیا ۹

گوشی نوکیا ۹ احتمالا به یک دوربین دوگانه‌ی پشتی با دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و لنز کارل زایس مجهز خواهد شد. علاوه بر این پیش‌بینی‌ می‌شود که شاید این محصول اولین گوشی ساخت اچ‌ام‌دی گلوبال باشد که از گواهی IP6x بهره می‌برد و بنابراین در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت خواهد بود.

نتیجه‌گیری

اگرچه نمی‌توان صحت این خبرها را با اطمینان کامل تأیید کرد؛ اما منابع نزدیک به نوکیا پاور یوزر مدعی شده‌اند که نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند نوکیا ۷، نوکیا ۸ و نوکیا ۹ با مشخصات ذکرشده در بالا از مدتی قبل در حال گذراندن تست‌های مختلف‌اند. در هر صورت این منابع خبری در مورد ساخته شدن گوشی هوشمند نوکیا ۲ اطمینان ندارند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات