تماشا کنید: شتاب‌گیری هوندا سیویک Type R

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوندا نسخه جدید سیویک تایپ R را معرفی کرده که با توانائی فنی خود، سر و صدای زیادی به راه انداخته است.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر، هوندا به دلیل معرفی مدل هاچبک سیویک Type R در کانون توجهات قرار داشته است و بسیاری از نشریات و وب‌سایت‌ها اقدام به تست و آزمایش رانندگی این هاچبک قدرتمند کرده‌اند و همگی آن‌ها در یک مورد با یکدیگر اشتراک دارند: سیویک Type R، یکی از بهترین خودروهای هاچبک موجود در بازار جهانی است. 

این موضوع به اثبات رسیده است که محصول هوندا دارای کیفیت بالاتری در مقایسه با رقبایی چون فورد فوکوس RS و سوبارو WRX STI است. گرچه این خودرو از نبود سیستم چهارچرخ محرک رنج می‌برد؛ اما در عوض به سیستم‌های مدرنی مجهز شده است تا نبود سیستم چهارچرخ محرک را جبران کنند.

در ویدئویی که در انتهای مطلب قابل مشاهده است، می‌توانید سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو و دستیابی هوندا سیویک تایپ R به سرعت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت مشاهده کنید.

این خودرو، چند ماه پیش موفق شده است یک دور پیست مشهور نوربرگ‌رینگ آلمان را در زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۸۰ ثانیه طی کند که این زمان، هوندا سیویک را تبدیل به سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در تاریخ این پیست کرده است. هوندا سیویک Type R در مقایسه با رکورددار قبلی این پیست یعنی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت، ۵.۵ ثانیه سریع‌تر عمل کرده است.

این هاچبک کوچک و قدرتمند به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این نیرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌های جلویی انتقال پیدا می‌کند. گرچه هوندا زمان رسمی صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو را اعلام نکرده است؛ اما باید انتظار داشت که از زمان ۵.۷ ثانیه‌ای نسل قبلی سیویک تایپ R بهتر باشد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات