گارتنر: سود سامسونگ در سال ۲۰۱۹ احتمالا کاهش خواهد یافت

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش گارتنر حاکی از آن است که سود کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ احتمالا با کاهش همراه خواهد بود.
تبلیغات

شرکت تحقیقاتی گارتنر اخیراً اعلام کرده است که امکان دارد سود سامسونگ الکترونیکز در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد. این غول کره‌ای اخیرا وضعیت بسیار خوبی تجربه کرده است و در بسیاری از پیش‌بینی‌های جدید، اعلام شده که سود این کمپانی به بالاترین میزان در طول تاریخ فعالیتش خواهد رسید. اگر کمپانی مورد اشاره به رقم پیش‌بینی‌شده‌ی ۱۲.۱۱ میلیارد دلار دست یابد، می‌تواند برای اولین بار اپل را از نظر کسب سود در حوزه گوشی‌ هوشمند شکست دهد.

اگرچه با توجه به شرایط کنونی سامسونگ به نظر نمی‌رسد که روند سوددهی این شرکت کاهش یابد؛ اما گارتنر گزارش داده که شاید سود این کمپانی مجددا در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد. در حال حاضر بازار تراشه‌ی حافظه رشدی انفجاری تجربه می‌کند و همین مورد، دلیل اصلی سوددهی بالای شرکت سامسونگ است. گارتنر پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۹، بازار تراشه‌های حافظه رفته‌رفته بیشتر اشباع خواهد شد و شرکت‌های جدیدی که بیشتر آن‌ها چینی هستند، وارد این بازار خواهند شد؛ به همین دلیل سهم سود بازار سامسونگ در سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت. دلیل ایجاد حباب فعلی بازار که باعث افزایش سوددهی سامسونگ شده، تعداد محدود این نوع تراشه‌های حافظه است و ظاهرا شرکت‌هایی مثل سامسونگ از این شرایط نهایت استفاده را برده و قیمت چیپ‌های حافظه‌های خود را افزایش داده‌اند. سال ۲۰۱۹ با افزایش تعداد شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌های حافظه، مسلما تعداد تأمین‌کنندگان این چیپ‌ها افزایش خواهد یافت و به همین دلیل شرکت سامسونگ برای ادامه‌ی رقابت در بازار مورد بحث مجبور خواهد شد قیمت تراشه‌های خود را کاهش دهد و در نتیجه حاشیه‌ی سود این شرکت نسبت به سال جاری کمتر خواهد بود.

اما تا آن زمان به نظر می‌رسد که دستاوردهای سامسونگ در سال آینده نیز ادامه داشته باشد. علاوه بر این حتی امکان دارد که این غول کره‌ای بتواند شرکت اینتل را هم شکست دهد و برای نخستین بار به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپ در جهان تبدیل شود. اما پس از اینکه حباب بازار از بین رفت، باید دید سامسونگ چگونه با شرایط به وجود آمده در آن زمان دست و پنجه نرم خواهد کرد تا بتواند همچنان سوددهی بالایی داشته باشد. در هر صورت چنین سناریوهایی احتمالاً منجر به ایجاد دوره‌های طولانی کاهش سود خواهد شد؛ دقیقاً همانند آنچه در زمان از بین رفتن حباب بازار گوشی‌های هوشمند رخ داد. اما در عین حال باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که شرکت سامسونگ با توجه به تجربیات قبلی خود، احتمالا آمادگی بیشتری برای مقابله با شرایط یادشده خواهد داشت و بنابراین، شاید در چنین وضعیتی شاهد عملکردی بهتر از جانب این کمپانی باشیم. گفته می‌شود از اواخر سال جاری به‌روزرسانی‌هایی در عملکرد صنعت چیپ‌سازی و دیگر فعالیت‌های کمپانی سامسونگ اعمال خواهد شد.

آیا سامسونگ موفق خواهد شد در سال آینده نیز سوددهی بالای خود را حفظ کند؟ لطفاً دیدگاه خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات