بایواستار مادربورد جدیدی برای استخراج بیت کوین معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بایواستار از دومین مادربورد مخصوص استخراج ارزهای رمزنگاری شده‌ی خود رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی بایواستار تنها چند روز پس از معرفی کارت گرافیک رادئون RX 470D برای استخراج‌کنندگان (یا به‌اصطلاح ماینرها) ارزهای رمزنگاری شده‌ی دیجیتال، دومین مادربورد مخصوص معدن‌کاوی (یا به‌اصطلاح ماینینگ) خود را پس از مدل TB350-BTC با نام TA320-BTC معرفی کرد.

گرچه این مادربورد برای استخراج پول رمزگذاری شده مانند بیت‌کوین طراحی شده است؛ ولی تمامی امکاناتی که از یک مادربورد دسکتاپ AM4 انتظار دارید، در آن گنجانده شده است. این مادربورد از تمامی پردازنده‌های رایزن ۳، ۵ و ۷ ای‌ام‌دی (Bristol Ridge)، پردازنده‌های سری A نسل هفتم و رم‌های DDR4 با حداکثر فرکانس ۲۶۶۷ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. مادربورد جدید بایواستار همچنین از یک اسلات PCI-E 16X نسل ۳، یواس‌بی ۳.۱ و چیپ صوتی اچ‌دی ۷.۱ کاناله بهره می‌برد. بورد TA320-BTC در برابر رطوبت مقاوم است و ماسفت‌های آن مقاومت الکتریکی پایینی دارند. علاوه بر این، بایواستار یک سیستم محافظت از تخلیه‌های الکترواستاتیکی (EDS) و ولتاژ بالا نیز در این مادربورد تعبیه کرده است.

هرچند بایواستار مادربورد جدید را به‌عنوان یک محصول دومنظوره معرفی کرده است، اما با توجه به توانایی TA320-BTC در راه‌اندازی حداکثر ۶ کارت‌ گرافیک، در کنار ۲ کانکتور قدرتمند ۴ پین و ۱۲ ولت، شکی نیست که این مدل به‌طور خاص برای ماینرها طراحی شده است.

حال این سؤال به وجود می‌آید که چرا بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت ناگهانی نیاز بازار به محصولات ماینینگ احساس کرده‌اند؟ پاسخ این سؤال در ظهور و افزایش ارزش پول رمزنگاری شده‌ی ایتریوم در طول ما‌ه‌های اخیر نهفته است. با توجه به حاشیه‌ی سود بالای معدن‌کاوی ارز جدید، بسیاری از کاربران عادی و ماینرهای قدیمی بیت کوین با خرید سخت‌افزار جدید به استخراج ایتریوم روی آورده‌اند. به همین دلیل است که بازار کارت‌های گرافیک با کمبود موجودی مواجه شده است و شرکت‌هایی مانند بایواستار به تولید محصولات مخصوص ماینرها علاقه‌مند شده‌اند.

تاکنون اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این محصول منتشر نشده است.

نام محصول

TA320-BTC

سوکت

AM4

چیپست

B320

استاندارد سایز

ATX

حافظه

 2x DDR4 2,667 / 2,400 / 2,133 / 1,866MHz

گرافیک آنبورد

بسته به مدل پردازنده دارد

یک عدد کانکتور DVI-D با حداکثر رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

صدا

Realtek ALC887 8-Channel HD Audio

LAN

Realtek RTL8111H - 10/100/1000

Super LAN Surge Protection

اسلات‌های توسعه

1x PCI-E x16 3.0 Slot

2x PCI-E x1 3.0 Slot

 3x PCI-E x1 2.0 Slot

ذخیره‌سازی

 4x SATA3 Connecto

Support SATA RAID: 0,1,10

یو‌اس‌بی

 4x USB 3.1 Gen1 Port

 1x USB 3.1 Gen1 Header

 2x USB 2.0 Port

 (2x USB 2.0 Port (only 5V power, up to 1.5A

 2x USB 2.0 Header

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات