FIA اولین مسابقات جهانی دریفت را معرفی کرد

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین دوره از مسابقات جهانی دریفت که توسط فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی برگزار می‌شود، به‌زودی در ژاپن آغاز خواهد شد.
تبلیغات

انجام حرکت دریفت با خودرو، جایگاه ویژه‌ای بین جوانان دارد. FIA به‌تازگی تصمیم گرفته است مسابقات دریفت را هم به جمع سایر مسابقات اتومبیلرانی اضافه کند تا این حرفه را جذاب‌تر کند. 

ریشه‌ی مسابقات دریفت به کشور ژاپن برمی‌گردد. برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی و در کوهستان‌های ژاپن بود که این مسابقات به‌صورت حرفه‌ای و منظم برگزار شد. با گسترش علاقه‌ی رانندگان حرفه‌ای به‌خصوص جوانان و آماتورها، FIA هم تصمیم گرفته است این مسابقات را به‌صورت جهانی برگزار کند.

در ادامه می‌توانید یک رقابت دریفت نمایشی در کوهستان‌های ژاپن، میان فورد موستانگ و لامبورگینی مورسیه‌لاگو را تماشا کنید.

ابتدا آئین‌نامه‌ای برای این مسابقات توسط FIA تهیه شد و در تاریخ ۲۱ ژوئن در پنجمین کنفرانس FIA Sport در شهر ژنو، این مسابقات به‌صورت رسمی معرفی و مقررات اولین دوره از این رقابت‌ها هم منتشر شد. برگزاری این مسابقات از جولای سال ۲۰۱۶ در دستور کار FIA بود و مناقصه‌ای برای پیدا کردن بهترین برگزارکننده برای اولین دوره از این رقابت‌ها برگزار شد. تعهد به برگزاری درست اولین دوره مسابقات، مدیریت این رقابت و تلاش برای ترویج این شاخه از موتوراسپرت از معیارهای FIA برای انتخاب برگزارکننده بودند. در این مناقصه، SUNPROS مسئول برگزاری این رقابت‌ها شد و در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال میلادی جاری (اواخر شهریورماه)، می‌توانیم شاهد اولین مسابقات جهانی دریفت در شهر توکیو ژاپن باشیم.

ژین توت، مدیر FIA، در این باره گفته است:

این شروع یک مقوله‌ی بسیار مهم برای FIA است. ما در حال تلاش برای گسترش موتوراسپرت در سراسر جهان هستیم. دریفت جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان دارد و اشتیاقی برای آن وجود دارد که هرروز در حال بیشتر شدن است.

مدیر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، مطمئن است که برگزاری مسابقات بین قاره‌ای دریفت کمک زیادی به حرفه‌ای‌تر شدن این رشته می‌کند و در آینده به یکی از شاخه‌های بسیار مهم موتور اسپرت تبدیل می‌شود. 

 ایسائو سایتا، مدیر SUNPROS هم گفت:

ما بسیار مفتخریم که مسئول برگزاری این رقابت در کشور ژاپن هستیم؛ جایی که این شکل از رقابت‌ها در آن ریشه دارد. من علاقه دارم در گسترش مسابقات دریفت در سطح جهانی نقش داشته باشم. 

در پایان این مطلب، تیزر رسمی اولین دوره‌ی مسابقات جهانی دریفت، قابل مشاهده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات