تلاش شبکه‌های اجتماعی برای کسب حق پخش خلاصه بازی‌های جام جهانی

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برطبق گزارش‌های جدی،  رقابت نفس‌گیری بین شبکه‌های اجتماعی برای کسب حق پخش خلاصه‌ی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ وجود دارد.
تبلیغات

براساس گزارشی از بلومبرگ، غول‌های شبکه‌های اجتماعی برای به دست آوردن حق پخش تصاویر و خلاصه‌ی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روی پلتفرم‌های خود، در حال مذاکره و پیشنهاد ده‌ها میلیون دلار به شبکه‌ی فاکس هستند.

براساس اعلام دو منبع ناشناس، فیسبوک، توییتر و اسنپ در حال تلاش برای به دست آوردن حق پخش خلاصه‌ی بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ هستند که سال آینده در روسیه برگزار خواهد شد. این بازی‌ها در ایالات متحده توسط شبکه‌ی فاکس روی آنتن خواهد رفت. تمام کمپانی‌های یادشده در تماس بلومبرگ با آنها از اظهار نظر و ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کردند.

گزارش می‌شود که شبکه‌ی فاکس هنوز تصمیم نگرفته است که آیا حق پخش بازی‌ها را به صورت انحصاری به یک پلتفرم اختصاص دهد یا اینکه اجازه‌ی پخش آنها را در دامنه‌ی وسیعی از پلتفرم‌ها صادر کند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، فاکس طی یک قرارداد چندین ساله برای کسب حق پخش بازی‌های جام جهانی مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

ارائه و صدور حق پخش تصاویر و خلاصه‌ی بازی‌ها به کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منبع درآمد و جریان سودآور جدیدی برای شبکه‌ی فاکس فراهم کند. میزبانی کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی از تصاویر جام جهانی سبب کسب درآمد بیشتر از طریق درگیر شدن تعداد بیشتری از کاربران و بازاریاب‌ها در این شبکه‌ها می‌شود.

شبکه‌ی فاکس بازی‌ها را از طریق تلویزیون کابلی و پخش تلویزیونی نمایش می‌دهد؛ اما تقاضا برای پخش خلاصه‌ی بازی‌ها به دلیل اختلاف زمانی بین ایالات متحده و روسیه می‌تواند افزایش پیدا کند.

کمپانی‌های فناوری به‌صورت فزاینده‌ای پیگیر کسب و حفظ حق پخش رویدادهای ورزشی هستند. در ماه می سال جاری، یوتیوب قرارداد جدیدی را با لیگ فوتبال ملی آمریکا (NFL) در ایالات متحده امضا کرد تا خلاصه‌ی بازی‌ها و بازی‌های قدیمی را پخش کند. از طرف دیگر آمازون نیز حق پخش برخی از بازی‌های زنده NFL را در فصل آینده برای خود محفوظ داشته است.

علاوه بر این فیسبوک نیز حق پخش تصاویر بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا را به عنوان بزرگترین رقابت‌های فوتبال باشگاهی از آن خود کرده است. از آن طرف توییتر نیز پخش برخی از بازی‌های مهم ورزشی را بر عهده گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات