مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت: اختلالی در اینترنت وجود ندارد

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات اعلام کرده است که اختلالی در اینترنت وجود ندارد و برای اختلال‌های دیروز نیز کارگروهی تشکیل شده است.
تبلیغات

روز گذشته برخی سایت‌های اینترنتی داخلی مانند آپارات که دیتاسنتر آن‌ها شرکت آسیاتک است از دسترس خارج شدند، به دنبال این حادثه شرکت آسیاتک علت را قطعی برق دیتاسنتر اعلام کرد.

امروز مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرده است، هیچ‌گونه اختلالی در شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت کشور وجود ندارد. محمد جواد آذری جهرمی درباره‌ی اختلال روز گذشته برخی سایت‌های داخلی گفت:

اختلال روز گذشته‌ی برخی سایت‌های داخلی ناشی از مشکل در مرکز داده‌ها (دیتا سنتر) بوده است، چون ارائه‌ی خدمات توسط یکی از ISP-ها به واسطه‌ی قطع کوتاه‌مدت برق دچار اختلال شد.

جهرمی توضیح داده است که شرکت اسیاتک روز گذشته به علت قطع کوتاه‌مدت برق از ارائه‌ی سرویس به برخی سایت‌ها بازماند و دستگاه‌های تامین‌کننده‌ی برق اضطراری این شرکت هم نتوانستند تأمین برق کنند و به همین دلیل برخی سایت‌ها با مشکل مواجه شدند.

 مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت از تشکیل کارگروهی ویژه از اساتید دانشگاه صنعتی شریف به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پیشگیری از حوادث مشابه خبر داد و گفت:

کارگروه مذکور مامور است حادثه‌ی پیش‌آمده را بررسی کند، علت بروز قطعی برق را به‌دست آورد و برای پیشگیری و کاهش دامنه‌ی حوادث مشابه چاره‌اندیشی کند.

قطعی برق ممکن است در هر زمانی رخ دهد و اجتناب‌ناپذیر نیست و این کارگروه باید تدبیری بیاندیشد تا دامنه‌های قطع برق در اینترنت کشور کاهش داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات