مانیتور PDS241 و PDS271 از سوی شرکت AOC معرفی شدند

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
AOC با همکاری گروه پورشه دیزاین، دو مانیتور جدید با طراحی متفاوت معرفی کرد.
تبلیغات

بسیاری از شرکت‌های دنیای فناوری برای طراحی محصولات لوکس و زیبای الکترونیکی با گروه پورشه دیزاین همکاری می‌کنند. در جدیدترین این موارد AOC با همکاری پورشه دیزاین دو مانیتور با طراحی زیبا معرفی کرده است.

مانیتورهای معرفی‌شده توسط این کمپانی، با نام‌های PDS241 و PDS271، دارای ویژگی‌هایی مانند پنل IPS و رزولوشن فول اچ‌دی هستند؛ ولی ویژگی اصلی آن‌ها، زیبایی بصری و طراحی زیرکانه برای مخفی کردن کابل برق و کابل تصویر است.

با اینکه مواردی مانند رزولوشن، گستره‌ی رنگ و ریفرش ریت، عوامل مهمی در خرید یک مانیتور به شمار می‌روند، طراحی ظاهری برای محیط‌های مختلف تجاری اهمیت زیادی دارد. خانواده‌ی PDS از کمپانی AOC، از آن دسته محصولاتی هستند که طراحی را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. AOC ادعا می‌کند که هنگام توسعه‌ی نمایشگرهای سری PDS، سه هدف اصلی را دنبال کرده است:

  • ساخت محصولاتی با ظاهر جذاب
  • پنهان کردن کابل‌ها داخل پایه‌ها
  • استفاده از قطعات باکیفیت و در عین حال مقرون به‌صرفه برای تجربه‌ی کاربری مناسب
AOC monitor 2017
مانیتور AOC PDS241

سری PDS دارای پایه‌ی نامتقارن فلزی برای پنهان کردن کابل‌های برق و تصویر است. این نوآوری باعث به وجود آمدن عبارت «مانیتورهای بدون کابل» شده است. این نمایشگرها از PSU-های سفارشی استفاده می‌کنند که علاوه بر دریافت برق مورد نیاز، یک ورودی HDMI نیز دارند.

درواقع AOC برای ساخت PSU-های کوچک و اجتناب از استفاده از کابل‌های ضخیم، مجبور به استفاده از پنل‌ LCD و نور پس‌زمینه‌ با توان مصرفی پایین‌تر و میزان روشنایی کمتر در مقایسه با صفحه‌نمایش‌ مخصوص دسکتاپ بوده است؛ این کار به کم شدن ضخامت پنل نیز کمک می‌کند.

AOC monitor 2017

اگر بخواهیم در مورد مشخصات فنی این محصولات صحبت کنیم، PDS241 و PDS271، به ترتیب دارای پنل‌های AH-IPS با اندازه‌های ۲۳.۸ و ۲۷ اینچ و رزولوشن Full HD هستند. این پنل‌ها از روشنایی ۲۵۰ نیت، کنتراست ۱۰۰۰ به ۱، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای و ... بهره می‌برند.

مانیتور AOC پوشش ۱۰۰ درصدی محدوده‌ی رنگی RGB و ۹۰ درصدی NTSC را دارند. به‌عنوان پورت‌های ورودی، این محصولات به دلیل ملاحظات فضا، تنها از یک ورودی HDMI پشتیبانی می‌کنند که در منبع تغذیه واقع است. توان مصرفی هر دو محصول، زیر ۲۵ وات ذکر شده است.

AOC monitor 2017

دو نکته‌ی دیگری که راجع به PSU قابل اشاره هستند؛ یکی اندازه‌ی کوچک آن و دیگری استفاده از یک پورت USB-C برای تأمین انرژی مورد نیاز و تصویر است. در ادامه جدول مشخصات این دو مانیتور AOC را مشاهده می‌کنید.

نمایشگرهای AOC سری PDS

مشخصات

PDS241

PDS271

پنل

۲۳.۸ اینچ با پنل AH-IPS

۲۷ اینچ با پنل AH-IPS

رزولوشن اصلی

۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

حداکثر نرخ بازنشانی

۶۰ هرتز

زمان پاسخ‌گویی

۴ میلی‌ثانیه (gray-to-gray)

روشنایی

 ۲۵۰ cd/m

2

کنتراست

۱۰۰۰:۱

زاویه‌ی دید

افقی ۱۷۸ درجه/ عمودی ۱۷۸ درجه

گستره‌ی رنگ

۱۰۰ درصد sRGB و ۹۰ درصد NTSC

اندازه‌ی پیکسل

۰.۲۷۴۵ در ۰.۲۷۴۵

۰.۳۱۱ در ۰.۳۱۱

PPI

۹۲.۵۶

۸۱.۵۹

ورودی‌ها

۱ عدد پورت HDMI

صدا 

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

رنگ

نقره‌ای

توان مصرفی در حالت بیکاری

کمتر از 0.5 وات

حداکثر توان مصرفی

۲۵ وات

قیمت

۱۹۹ دلار

۲۴۹ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات