اضافه پرداختی ودیعه پژو 2008 قابل استرداد است

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کشور اعلام کرد که ثبت‌نام‌کنندگان پژو 2008 می‌توانند اضافه‌ی پرداختی خود در طرح پیش‌فروش را از ایران خودرو دریافت کنند.
تبلیغات

پس از گذشت بیش از ۲ هفته از پیش‌فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ همچنان بحث‌ها بر سر قیمت این خودرو داغ است. در جدیدترین موضع‌گیری سید محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد که که قیمت نهایی پژو 2008 به صورت قطعی مشخص نیست و اصولا پیش‌فروش‌های یک ساله همواره متاثر از عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و حامل‌های انرژی بوده است. وی با اشاره به سخنان مدیر عامل ایران خودرو مبنی عرضه پژو ۲۰۰۸ با رقمی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به کسانی که موعد تحویل خودروی آنها در چند ماه ابتدایی عرضه خودرو است، به خبرنگاران گفت:

مجددا تاکید می‌کنیم که مبلغ ۶۰ میلیون تومان ودیعه دریافتی از متقاضایان در طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ به منزله دریافت ۵۰ درصد قیمت نهایی این خودرو نیست. لذا تدابیری اندیشیده شده است تا در صورت تمایل ثبت‌نام کنندگان بتوانند ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اضافه‌ی پرداخت را که هم اکنون نزد ایران خودرو است، دریافت کرده و در موعد مقرر و در زمان تحویل خودرو متناسب با قیمت روز پژو ۲۰۰۸ مابقی پول را پرداخت کنند. البته مازاد پولی که هم اکنون در اختیار ایران خودرو است در سود مشارکت آن‌ها لحاظ خواهد شد.

نوابی با اعلام این مطلب که دریافت ۶۰ میلیون تومان به عنوان اقدام غیر قانونی از طرف ایران خودرو تلقی نمی‌شود، اذعان داشت:

البته بهتر بود که رقم پیش پرداخت کاهش یابد و ۴۰ میلیون تومان از مشتری دریافت شده و مابقی در زمان تحویل خودرو از طرف خریدار پرداخت می‌شد. در پایان مردم باید تمام قیمت خودرو را پرداخت کنند؛ لذا نمی‌توان گفت که در این موضوع سر مردم کلاه رفته است. خودروسازان همواره با مشورت وزارت صنعت و معدن پیش رفته‌اند و قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ هنوز مشخص نیست؛ اما خودروساز باید تلاش کند تا هم طبق قوانین و ضوابط عمومی قیمت‌گذاری پیش رود و هم اینکه قیمتی معقول و اقتصادی برای خودروی خود لحاظ کند.

 در طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ در تاریخ‌های اول و سوم تیرماه توسط ایران خودرو انجام شد، مبلغ ۶۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه از متقاضیان دریافت شد که همین امر موجب ایجاد حواشی و گمانه‌زنی‌های بسیاری در بازار خودروی کشور شد که قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ رقمی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است. اما هفته گذشته هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد که این خودرو در آغاز با قیمت ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ثبت‌نام کنندگان تحویل خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید در شهریورماه که موعد تحویل اولین سری از این خودروی پسابرجامی و پر سر و صدا فرا می‌رسد، آیا وعده‌های مسئولان در مورد قیمت این خودرو محقق می‌شود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات