مدل مفهومی از طراحی گوشی های ۲۰۱۸ نوکیا با نمایشگر خمیده منتشر شد

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویری از چشم‌انداز طراحی گوشی‌های هوشمند نوکیا در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است که نشان‌دهنده‌ی صفحه‌نمایش خمیده و بدنه‌ی مات این محصولات هستند.
تبلیغات

به‌تازگی یک طراح به نام جوناس دونرت چند مدل مفهومی با عنوان چشم‌انداز ۲۰۱۸ نوکیا منتشر کرده است. وی در این طرح‌ها ایده‌هایی برای گام بعدی نوکیا در طراحی محصولاتش ارائه داده است. در رندرهای مورد اشاره یک دستگاه رده‌بالا به چشم می‌خورد که رنگ بدنه‌ی مات دارد و پنل جلویی آن به یک نمایشگر بزرگ مجهز است. همچنین لبه‌های نمایشگر این گوشی خمیده در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد از نسبت تصویری مرسوم ۱۶ به ۹ بهره ببرد، با این حال باز هم حاشیه‌های بالا و پایین این صفحه‌نمایش بسیار باریک هستند.

در بخش پشتی این طرح مفهومی یک دوربین دوگانه قرار گرفته که حالت آن عمومی است. سنسورها در این تصویر زیر یکدیگر جای گرفته‌اند و در پایین آن‌ها یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه را مشاهده می‌کنیم. هیچ نشانه‌ای از وجود سنسور اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه مورد بحث وجود ندارد و تنها المان باقی‌مانده در این بخش از گوشی، برند نوکیا و شاید یک دکمه‌ی ریست باشد. شاید سیستم اصلی تصویربرداری این گوشی بر پایه‌ی گزارش‌هایی که اخیرا در مورد گوشی نوکیا ۹ منتشر شده است، الهام گرفته شده باشد. نوکیا ۹ یکی از گوشی‌های پرچم‌دار مورد انتظار اچ‌ام‌دی گلوبال است که گفته می‌شود طی هفته‌های آینده معرفی خواهد شد. بر اساس اعلام تعدادی از منابع نزدیک به این صنعت، گوشی هوشمند نوکیا ۹ از دو سنسور تصویری اصلی بهره خواهد برد و در دو مدل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. یک مدل از این دستگاه از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد و مدل قدرتمندتر آن با رم ۸ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. پردازنده‌ی هر دو مدل گوشی نوکیا ۹ جدیدترین تراشه‌ی کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ است. همچنین باید در نظر داشته باشیم که این چیپ‌ست اولین پردازنده‌ی ساخت کمپانی اهل سن دیگو محسوب می‌شود که با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده است.

امسال نوکیا رفته‌رفته در حال بازگشت به بازار است. این کمپانی حالا توسط اچ‌ام‌دی گلوبال و FIH موبایل فاکسکان پشتیبانی می‌شود. بخش موبایل فاکسکان در واقع وظیفه‌ی تولید دستگاه‌های طراحی‌شده توسط کمپانی فنلاندی را بر عهده دارد. با توجه به این موضوع که نوکیا اخیرا دو مدل گوشی هوشمند میان‌رده، یک مدل گوشی هوشمند پایین‌رده و یک گوشی ساده‌ی جدید معرفی کرده است، حال به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا این شرکت یک محصول رده‌بالا به بازار معرفی کند؛ با این امید که برند نوکیا مجددا به بازی رقابت تولیدکنندگان گوشی‌های جهان بازگردد و بنابراین حاشیه‌ی سود این شرکت بالاتر رود. در زیر می‌توانید تصاویر طرح مفهومی منتشرشده از چشم‌انداز ۲۰۱۸ نوکیا را در طراحی گوشی‌های هوشمند مشاهده کنید.

nokia 2018
nokia 2018
nokia 2018

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات