هواوی احتمالا به روترهای وای فای خود دستیار دیجیتال صوتی اضافه می‌کند

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا هواوی قصد دارد در روترهای وای‌فای خود از دستیار صوتی دیجیتال بهره ببرد.
تبلیغات

با توجه به بیشتر شدن رقابت شرکت‌های فناوری در بازار بلندگوهای مبتنی بر هوش مصنوعی، حالا شاید هواوی نیز به روترهای وای‌فای خود دستیار دیجیتال اضافه کند تا بدین طریق بتواند راه خود را در بازار یادشده باز کند. صنعت بلندگوهای هوشمند در حال حاضر تحت سلطه‌ی شرکت‌هایی چون آمازون و گوگل است که به ترتیب، اسپیکرهای هوشمند اکو و گوگل‌ هوم را روانه‌ی بازار کرده‌اند. هواوی قصد دارد دستیار دیجیتال خود را در دل روترهای وای‌فای خود بگنجاند و به این ترتیب پایه‌های اولیه‌ی مورد نیاز برای حضور در بازار دستیارهای هوشمند شخصی را در مناطق مختلف برای خود ایجاد کند. آمریکا و دیگر بازارهای غربی هم‌اکنون تحت سلطه‌ی گوگل اسیستنت و آمازون آلکسا هستند و این دو دستیار دیجیتال به‌صورت محصولاتی فیزیکی نیز در دسترس کاربران قرار دارند و همین امر باعث شده است کاربران استفاده‌ی بیشتری از آن‌ها داشته باشند. احتمالا بازار چین اولین هدف هواوی برای ارائه‌ی دستیار دیجیتال است؛ چراکه هم‌اکنون روترهای وای‌فای این شرکت در چین در دسترس بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند.

وان بایو، مدیر دفتر عملیاتی بخش کسب‌وکار محصولات مصرفی هواوی، در گزارشی اعلام کرده است که شرکت متبوعش دستیار دیجیتال خود را در محصولات مختلف قرار خواهد داد. هواوی تا به این لحظه هنوز هیچ محصولی که به دستیار دیجیتال صوتی مجهز باشد، معرفی نکرده است و فقط در ماه فوریه بود که شایع شد این شرکت چینی از مدتی قبل در حال کار روی یک پروژه است و قصد دارد نتیجه‌ی این پروژه را در آینده به مشتریان عرضه کند. حال به نظر می‌رسد هدف پروژه‌ی یادشده در واقع اضافه کردن دستیار دیجیتال به روترهای وای‌فای ساخت این کمپانی بوده است. بدین ترتیب روترهای وای‌فای هواوی اولین محصولات ساخت این شرکت خواهند بود که به دستیار صوتی دیجیتال مجهز می‌شوند.

هواوی

هواوی تاکنون دقیقا اعلام نکرده است که پس از اضافه شدن دستیار دیجیتال به روترهای وای‌فای، دقیقا چه امکانات و قابلیت‌هایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین هنوز نمی‌دانیم که آیا دستیار دیجیتال هواوی به‌صورت یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای روترهای کنونی این شرکت در دسترس قرار خواهد گرفت یا فقط روترهای وای‌فای جدید از این ویژگی بهره خواهند برد. البته هواوی به این مورد اشاره کرده است که از دستیار دیجیتال برای ذخیره‌سازی داده‌ها و جستجو از طریق دستورات صوتی استفاده می‌کند. همچنین شرکت مورد بحث فعلا در مورد روش کارکرد دستیار دیجیتال خود توضیحات شفافی ارائه نکرده است. مشتریانی که در چین زندگی می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که هواوی به‌زودی محصولی به بازار این کشور عرضه کند که به دستیار دیجیتال صوتی مجهز شده است. قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول نیز تابه‌حال توسط هیچ منبعی اعلام نشده است.

نظر شما در مورد اضافه شدن دستیار دیجیتال به روترهای وای‌فای هواوی چیست؟ آیا رقابت در بازار دستیارهای دیجیتال صوتی همچنان با سرعت کنونی در بین شرکت‌های مختلف ادامه خواهد یافت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات