سافت بانک، بوستون داینامیکس را از آلفابت خرید

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سافت‌بانک ساعاتی پیش اعلام کرد که بازوی توسعه‌دهنده‌ی ربات کمپانی آلفابت با نام بوستون داینامیکس را تصاحب کرده است.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی سافت‌بانک ساعاتی پیش اعلام کرد که دو زیرمجموعه‌ی آلفابت را که در زمینه‌ی توسعه‌ی ربات فعالیت می‌کنند، تصاحب کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این دو کمپانی زیرمجموعه‌ی آلفابت زیر نظر بخش هوش مصنوعی سافت بانک به ادامه‌ی فعالیت خود خواهند پرداخت.

دو کمپانی مورد نظر شامل Boston Dyanmics آمریکایی و Schaft ژاپنی هستند و هر دو در حوزه‌ی توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نمایی فعالیت می‌کنند که حرکات و فعالیت‌های انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند. پس از انتشار اخبار مربوط به تصاحب این دو کمپانی فعال در حوزه‌ی رباتیک، ارزش سهام سافت‌بانک ۷.۹ درصد افزایش پیدا کرد که در ۱۷ سال اخیر بیشترین میزان خود بوده است.

ماسایوشی سان، مدیر گروه سافت‌بانک در مورد تصاحب این دو کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

ربات‌های هوشمند اصلی‌ترین محرک انقلاب بعدی در زمینه‌ی اطلاعات خواهند بود و بدون شک بوستون داینامیکس و تیم توسعه‌دهندگانی که در این کمپانی فعالیت می‌کنند، از جمله‌ی پیش‌قراولان حوزه‌ی رباتیک و توسعه‌ی ربات‌های پیشرفته هستند.

سافت‌بانک اخیرا فعالیت خود در حوزه‌ی تصاحب کمپانی‌ها و استارتاپ‌های مختلف را به‌منظور تقویت بخش تحقیق و توسعه آغاز کرده است؛ به‌طوری که بوستون داینامیکس را باید تنها یکی از کمپانی‌هایی خواند که این غول ژاپنی از آنِ خود کرده است. سافت‌بانک از بودجه‌ای ۹۳ میلیارد دلاری بهره می‌برد که بزرگ‌ترین بودجه‌ی در نظر گرفته‌شده توسط بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و کمپانی‌های نوپا است.

ماسایوشی سان به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در کشور ژاپن، در پی آن است تا سافت‌بانک را برای انقلاب داده‌ها آماده کند. اطلاعات در حال تبدیل شدن به باارزش‌ترین منابعی هستند که بشر تا به امروز با آن‌ها سر و کار داشته است، به‌طوری که منابع اطلاعاتی حتی ارزشی بیشتری از منابع نفتی خواهند داشت.

اگر بوستون داینامیکس را نمی‌شناسید، بهتر است با شماری از ربات‌های متحیرکننده‌ی این کمپانی آشنا شوید. بوستون داینامیکس ساخت ربات‌های متعددی را در کارنامه دارد که به‌واقع می‌توان آن‌ها را پیشرفته‌ترین ربات‌هایی خواند که به دست بشر توسعه یافته‌اند. اطلس، نام ربات انسان نمای بوستون داینامیکس است که قادر است به‌راحتی تعادل خود را حفظ و اقدام به حمل اشیاء و بار کند. این ربات حتی در زمانی که ضربات سخت و محکمی به آن وارد می‌شود، تعادل خود را حفظ می‌کند یا در صورت عدم حفظ تعادل، با استفاده از توانایی‌های خود بلند می‌شود و کار خود را ادامه می‌دهد.

گوگل در سال ۲۰۱۳ بوستون داینامیکس را از دارپا خرید. بوستون داینامیکس زیر نظر گوگل توسط اندی رابین (شخصی که پایه‌گذار سیستم‌عامل اندروید است) مدیریت می‌شد. پس از جدایی رابین از گوگل، بوستون داینامیکس و تیم مدیریت آلفابت به اختلاف نظرهایی رسیدند که همین موضوع باعث شده بود آلفابت در پی فروش این زیرمجموعه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات