اپل واچ از سال ۲۰۱۸ به فناوری microLED مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها نشان از این دارند که اپل برای استفاده از فناوری microLED در اپل واچ از ابتدای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده است.
تبلیغات

در ماه‌های گذشته همواره گزارش‌ها و اخبار متعددی در رابطه با استفاده از فناوری microLED توسط کاپرتینویی‌ها منتشر شده بود، به‌طوری‌که حتی برخی شنیده‌ها حکایت از این داشتند که اپل در مرحله‌ی تولید آزمایشی با استفاده از این فناوری قرار دارد. حال Nikkei گزارشی منتشر کرده است که به‌موجب آن، این کمپانی در سال ۲۰۱۸ از فناوری microLED در محصولات پوشیدنی خود استفاده خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل امیدوار است در زمان استفاده از فناوری microLED جلوتر از فناوری خمیده در پنل‌ها باشد. در حال حاضر اپل شدیدا وابسته به سامسونگ است؛ چراکه اغلب گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که سامسونگ اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی نیاز اپل به پنل‌های امولد خواهد بود و اپل امیدوار است با استفاده از فناوری microLED بتواند این وابستگی را بیش از پیش کاهش دهد.

هرچند اپل در حال حاضر تنها شرکتی به شمار می‌رود که قادر است پنل‌ microLED تولید کند؛ اما این تولید راندمان بسیار پایینی دارد و هزینه‌ی تولید نیز بسیار بالا است.

با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود بر سر راه تولید پنل‌های microLED، انتظار نمی‌رود به این زودی شاهد استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند باشیم. حال آنکه اوضاع برای گجت‌های پوشیدنی متفاوت است؛ به‌طوری‌که انتظار می‌رود حداکثر تا سال ۲۰۱۸ شاهد استفاده از این فناوری در ساعت هوشمند اپل‌واچ باشیم.

گمانه‌های مطرح‌شده در سال ۲۰۱۶ حکایت از این داشتند که اپل با عرضه‌ی اپل واچ در سال ۲۰۱۷ استفاده از microLED را در این نسخه در دستور کار قرار خواهد داد؛ ولی چنین موضوعی رنگ واقعیت به خود نگرفته است. در حال حاضر اپل واچ از نمایشگر‌های اولدی استفاده می‌کند که غالبا توسط ال‌جی تأمین می‌شود. اپل در سال ۲۰۱۴ کمپانی LuxVueTechnologies را تصاحب کرد که در زمینه‌ی توسعه microLED فعالیت می‌کرد.

فناوری microLED در واقع نسخه‌ی بهبودیافته یا به بیان بهتر نسخه‌ی بسیار کوچک‌تر از نظر سایز در مقایسه با LED است؛ به‌طوری‌که در microLED چندین ال‌ای‌دی میکروسکوپی یک پیکسل را تشکیل می‌دهند. بنا بر اطلاعات موجود، این تکنولوژی پنل‌هایی را ایجاد می‌کند که بسیار نورانی‌تر هستند و انرژی بسیار کمتری در مقایسه با پنل‌های اولد مورد استفاده قرار می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات