پوشش ۵۷ درصدی شبکه 4G LTE در ایران به گزارش OpenSignal

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی OpenSignal جدیدترین گزارش خود در مورد پوشش شبکه‌ی 4G را به تفکیک کشور‌های مختلف منتشر کرده است که نشان از پوشش ۵۷ درصدی کشورمان دارد.
تبلیغات

اُپن سیگنال جدیدترین گزارش خود در مورد وضعیت شبکه‌ 4G LTE را به تفکیک کشور‌های جهان منتشر کرده است. این کمپانی اطلاعات خود در مورد کیفیت شبکه‌ 4G را با استفاده از کاربران اپراتورهای مخابراتی و از طریق اپلیکیشن اُپن سیگنال دریافت می‌کند. کاربران می‌توانند با دریافت و نصب اپلیکیشن OpenSignal علاوه بر اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد پوشش شبکه‌ی 4G، از طریق نقشه‌های موجود در این اپلیکیشن از پوشش شبکه‌ی 4G برای اپراتورهای مختلف در انواع شهرها و کشور‌ها آگاه شوند.

اُپن سیگنال اعلام کرده است که با توجه به افزایش فعالیت‌ها در حوزه‌ی فناوری جدید 5G و معطوف‌ شدن توجهات به این موضوع، اپراتورها همچنان در حال توسعه‌ و گسترش پوشش شبکه‌ی 4G هستند. به گزارش این کمپانی، اپراتورها به‌سرعت در حال پوشش مناطق جدید با استفاده از شبکه‌ی 4G و همچنین تبدیل زیرساخت‌های خود برای پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، به‌صورت میانگین کاربران در ۶۰ درصد از مواقع می‌توانند به شبکه‌ی 4G LTE در کشورهایی که این فناوری در دسترس است، متصل شوند. در حال حاضر بیش از ۱۵ کشور دارای زیرساختی از شبکه‌های 4G LTE هستند که سرعت دانلود ۳۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند؛ حال آنکه میانگین سرعت دانلود به علت استفاده از ظرفیت پایین این شبکه در شماری از کشور‌ها پایین‌تر است.

OpenSignal اعلام کرده است که کشور کره‌ی جنوبی بار دیگر در رتبه‌های بالا جای گرفته است. این کشور از نظر پوشش شبکه در جایگاه اول و از نظر سرعت در مکان دوم قرار دارد. مجارستان، هلند، نروژ و سنگاپور نیز از جمله‌ی کشور‌هایی هستند که عملکرد بسیاری خوبی در رده‌بندی اخیر OpenSignal به نمایش گذاشته‌اند.

در نمودار زیر می‌توانید میزان پوشش شبکه‌ی 4G را در کشور‌های مختلف مشاهده کنید. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌کنید، کشور‌های شرقی کره‌ی جنوبی و ژاپن از نظر پوشش در رتبه‌ی اول و دوم قرار دارند. ایران با پوشش ۵۶.۸۲ درصدی در رتبه‌های پایین جای گرفته است.

آمار OpenSignal از پوشش 4G ایران

نمودار پایین مربوط به سرعت شبکه‌های 4G LTE است. در این نمودار نیز سنگاپور و کره‌ی جنوبی به ترتیب با سرعت دانلود ۴۵ و ۴۳ مگابیت در هر ثانیه در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌‌اند.

آمار OpenSignal از پوشش 4G ایران

OpenSignal نقشه‌ای جهانی را نیز منتشر کرده و در آن به نمایش وضعیت اینترنت 4G LTE پرداخته است. کشور‌هایی که به رنگ خاکستری نمایش داده شده‌اند، در این آزمایش و بررسی حضور ندارند؛ چراکه به گفته‌ی اُپن سیگنال، اطلاعات دریافتی از این کشور‌ها به اندازه‌ای نبوده است که بتوان تحلیلی صحیح و درستی در مورد وضعیت شبکه‌ی 4G در آن‌ها انجام داد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط OpenSignal، این کمپانی برای تهیه‌ی آخرین گزارش از وضعیت شبکه‌های 4G LTE بیش از ۱۹ میلیارد رکورد را مورد بررسی قرار داده که برگرفته از اطلاعات دریافتی از ۵۵۸,۲۶۰ دستگاه گوشی هوشمند در ۷۵ کشور با پوشش 4G است. البته همان‌طور که اشاره کردیم، تنها کشور‌هایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که اطلاعات دریافتی از آن‌ها به میزان استاندارد و قابل بررسی بوده است.

بر اساس داده‌های OpenSignal، تنها ۱۶ کشور با پوشش بیش از ۸۰ درصد شبکه‌ی 4G در جهان وجود دارند که ۵ کشور در ۶ ماه اخیر به این جمع پیوسته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات