جمع‌بندی اخبار کنفرانس WWDC 2017

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نطق اصلی WWDC 2017 شب گذشته برگزار شد که در ادامه علاوه بر نگاهی به جمع‌بندی اخبار این مراسم، ویدیویی ۲۰ دقیقه‌ای از کل مراسم را از نظر خواهیم گذراند.
تبلیغات

شب گذشته اپل نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود یا همان WWDC 2017 را برگزار کرد. مراسم شب ۱۵ خرداد اپل را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین گردهمایی‌های این کمپانی خواند؛ چرا که طی آن طیف گسترده‌ای از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل رونمایی و به‌روز شدند.

کنفرانس اپل با ارائه‌ی آماری در رابطه با تعداد دفعات برگزاری این کنفرانس و همچنین تعداد توسعه‌دهندگان رسمی اپل توسط تیم کوک آغاز شد. از جمله‌ی محصولات نرم‌افزاری اپل که طبق سنت همیشگی شاهد رونمایی از آن‌ها بودیم، نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اپل برای پلتفرم‌های مختلف بودند. کاپرتینویی‌ها شب گذشته نسخه‌ی جدید سیستم عامل مک را با نام macOS High Sierra که البته نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای از macoS Sierra است، رونمایی کردند. سپس نوبت به watchOS 4.0 و iOS 11 رسید. iOS 11 تغییراتی به خود دیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به اپلیکیشن مدیریت فایل و همچنین ویژگی‌هایی نظیر درگ اند دراپ در تبلت‌ها اشاره کرد. سیری نیز بی‌نصیب نمانده و تغییرات گسترده‌ای در آن به وجود آمده است که هم‌زمان با انتشار iOS 11 در پاییز سال جاری در اختیار کاربران محصولات اپل در پلتفرم‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

از جمله‌ی دیگر اخبار مرتبط با به‌روزرسانی‌ها و محصولات جدید نرم‌افزاری اپل باید به رونمایی از فایل سیستم جدید AFPS در کنار بهبودهای صورت گرفته در مرورگر سافاری، سرویس iMessage و همچنین تغییرات اعمال‌شده در اپ استور اشاره کرد. با توجه به علاقه‌ی مدیران اپل به واقعیت افزوده و شایعات مختلف مطرح‌شده در مورد پشتیبانی از واقعیت افزوده در نسل بعدی آیفون این کمپانی، اپل از کیت توسعه‌ی واقعیت افزوده در iOS رونمایی کرد و از این‌رو توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های واقعیت افزوده در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اپل تفاوت عمده‌ای با سال گذشته داشت و آن رونمایی از محصولات سخت‌افزاری بود. اپل شب گذشته نسخه‌های به‌روز شده‌ای از مک‌بوک، مک‌بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی را در کنار نسخه‌ای به‌روز شده‌ای از مک بوک ایر رونمایی کرد. اغلب لپ‌تاپ‌های اپل با تغییراتی نظیر استفاده از نسل جدید پردازنده‌های کبی‌ لیک اینتل همراه شده بودند و شاهد تغییرات ظاهری در لپ‌تاپ‌های اپل نبودیم. آی‌مک‌های اپل نیز شب گذشته به‌روز شدند، اما این تمام ماجرا در مورد آل‌این‌وان‌های اپل نبود؛ چراکه کاپرتینویی‌ها از آی‌مک پرو نیز رونمایی کردند. اپل همچنین نسخه‌ی جدیدی از تبلت عضو خانواده‌ی آیپد پرو خود را با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی رونمایی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را به‌روز کرد. هر دو تبلت جدید اپل از نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی A10X Fusion بهره می‌برند. تراشه‌ی A10X Fusion شامل ۶ هسته‌ی پردازشی و ۱۲ هسته‌ی پردازش گرافیکی است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل در جریان مراسم خود از رقیب گوگل هوم و اکوی آمازون رونمایی کرد. بلندگوی هوشمند اپل که مبتنی بر سیری است، هوم‌پاد (HomePod) نام دارد. باید دید آیا این اسپیکر می‌تواند در کنار رقیب قدرتمندی نظیر اکوی آمازون عرض اندام کند یا خیر.

در ادامه می‌توانید ویدیوی ۱۹ دقیقه‌ای از نطق اصلی WWDC 2017 را به نظاره بنشینید. همچنین لینک تمام اخبار مرتبط با این کنفرانس در ادامه قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات