اپل پردازنده گرافیکی و کمک پردازنده M10 را در چیپ A10X ادغام کرده است

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل با معرفی A10X Fusion برای استفاده در آیپد پرو، اعلام کرد پردازنده گرافیکی و کمک پردازنده M10 در چیپ جدید ادغام شده‌اند.
تبلیغات

اپل روز گذشته در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2017 از سیستم روی چیپ (SoC) جدید ۶ هسته‌ای خود با نام A10X Fusion رونمایی کرد. A10X Fusion در واقع نسخه‌ای از A10 است که پردازنده‌ی گرافیکی و کمک پردازنده‌ی M10 در آن ادغام شده‌اند. پردازنده‌ی جدید که دارای ۳ هسته‌ی قوی در کنار ۳ هسته‌ی کم‌مصرف (مشابه تکنیک big.LITTLE آرم) است، در آیپد پرو جدید استفاده خواهد شد و به‌ گفته‌ی اپل، عملکرد گرافیکی آن ۴۰ درصد نسبت به نسل قبل بهبود داشته است.

پردازنده a10x fusion

از لحاظ پردازنده‌ی گرافیکی، چیپ جدید ۱۲ هسته‌ی پردازشی دارد و مشخص نیست که آیا از فناوری‌های Imagination Technologies در آن استفاده شده است یا خیر. دو ماه پیش اپل اعلام کرده بود که دیگر از تکنولوژی‌های Imagination در پردازنده‌های خود استفاده نخواهد کرد؛ اما ایمجینیشن در پاسخ گفته بود اعتقاد دارد اپل همچنان به استفاده از تکنولوژی‌های توسعه داده‌شده توسط این شرکت در پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه‌های موبایل خود ادامه خواهد داد.

اپل چیپ‌های سری A دستگاه‌های مبتنی بر iOS را خود طراحی می‌کند؛ اما وظیفه‌ی ساخت این چیپ‌ها معمولا بر عهده‌ی سامسونگ است. پردازنده و گرافیک iMac و مک‌ بوک‌ های اپل نیز ساخت اینتل و AMD هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات