اندروید 7 روی ۹.۵ درصد دستگاه های اندرویدی نصب است

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های منتشرشده توسط گوگل، ۳۱.۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره می‌برند و یک‌دهم این دستگاه‌ها از اندروید 7 پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

گوگل دیروز آماری منتشر کرد که در آن می‌توان توزیع سیستم‌عامل اندروید در دستگاه‌های اندرویدی را مشاهده کرد. طبق آمار منتشرشده، ۸.۹ درصد از دستگاه‌ها از اندروید 7.0 و ۰.۶ درصد از اندروید 7.1 بهره می‌برند که مجموع دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نوقا را به ۹.۵ درصد می‌رساند.

در طول ماه گذشته، تنها ۷.۱ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اندروید 7 بهره می‌بردند که طبق آمار جدید می‌توان گفت اندروید 7 نسبت به ماه گذشته با ۲.۴ درصد رشد همراه بوده است. در آمار جدید، اندروید 6.0 مارشمالو بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و روی ۳۱.۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب است.

در جایگاه بعدی، اندروید لالی‌پاپ قرار دارد. ۲۲.۶ درصد از دستگاه‌ها، مبتنی بر اندروید ۵.۱ و ۸.۲ درصد مبتنی بر اندروید ۵.۰ هستند. اندروید 4.4 کیت‌کت در جایگاه سوم است و ۱۸.۱ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از این سیستم‌عامل بهره می‌برند.

آنچه بیشتر از هر چیز جلب توجه می‌کند، وجود دستگاه‌هایی است که از اندروید 2.3.3 و 2.3.7 استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها ۰.۸ درصد از مجموع دستگاه‌های اندرویدی را تشکیل می‌دهند که در طول ماه گذشته به سرویس گوگل پلی متصل شده‌اند.

توزیع اندروید

با در نظر گرفتن این آمارها می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده تعداد دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نوقا افزایش یابد. البته انتظار می‌رود رشد اندروید مارشمالو با کندی مواجه شود و شاهد کاهش دستگاه‌های مبتنی بر اندروید لالی‌پاپ باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات