کوالکام روی اسنپدراگون 836 کار می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارند که کوالکام در حال کار روی نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ است که با نام اسنپدراگون ۸۳۶ راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

شایعات منتشرشده نشان از این دارند که کوالکام در حال توسعه‌ی تراشه‌ای بهبودیافته مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ است که با نام اسنپدراگون ۸۳۶ راهی بازار خواهد شد. نام تراشه‌ی جدید کوالکام توسط یکی از منابع نزدیک افشا شده است؛ ولی جزئیاتی در خصوص اینکه مشخصات فنی این تراشه چه خواهد بود، ارائه نشده است. کوالکام پیش از این نیز سابقه‌ی به‌روزرسانی و تقویت برخی قابلیت‌های تراشه‌های پرچم‌دار خود را دارد. برای مثال این کمپانی سال گذشته با اعمال بهینه‌سازی و تغییراتی در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، نسخه‌ای بهبودیافته با نام اسنپدراگون ۸۲۱ رونمایی کرد که در جولای سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در شماری از پرچم‌داران نیز مورد استفاده قرار گرفت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جی ۶ ال‌جی، پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل و اچ‌تی‌سی یو اولترا اشاره کرد.

برخی از شنیده‌ها نشان از این دارند که کوالکام در حال کار روی تراشه‌ای پرچم‌دار است و اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. با توجه به اخبار منتشرشده، انتظار می‌رود این تراشه‌ی جدید مبتنی بر معماری اسنپدراگون ۸۳۵ ساخته شود؛ اما لیتوگرافی آن بر اساس فرایند ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ باشد. در صورتی که کوالکام درصدد عرضه‌ی یک تراشه‌ی جدید باشد، با توجه به رونمایی از اسنپدراگون ۸۲۱ انتظار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد رونمایی از تراشه‌ی به‌روز شده‌ی کوالکام مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ باشیم. برخی از تولیدکنندگان نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی اقدام به رونمایی از نسل جدید پرچم‌داران خود خواهند کرد که از میان آن‌ها باید به ال‌جی و گوگل اشاره کرد که وی ۳۰ و نسل بعدی گوگل پیکسل را در دست توسعه دارند؛ از این‌رو انتظار می‌رود این پرچم‌داران مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۶ راهی بازار شوند.

کوالکام نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار خود را با تغییرات گسترده با نام اسنپدراگون ۸۴۵ سال ۲۰۱۸ راهی بازار خواهد کرد که انتظار می‌رود در پرچم‌دارانی نظیر گلکسی اس ۹ سامسونگ و ال‌جی جی ۷ مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات