با روتر قدرتمند ROG Rapture ایسوس آشنا شوید

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با مشخصات و ویژگی‌های روتر قدرتمند Rapture ایسوس از سری گیمینگ این شرکت موسوم به ROG آشنا شوید.
تبلیغات

دسترسی به وای‌فای را چگونه برای دستگاه‌های خانگی‌تان فراهم می‌کنید؟ آیا این ابزار، مکعبی ساده به رنگ خاکستری یا مشکی است که چند آنتن به آن متصل شده است؟ آیا ترجیح نمی‌دادید که روتر منزلتان ظاهری فضایی و جذاب می‌داشت؟ به نظر می‌رسد که ایسوس با روتر گیمینگ Asus ROG Rapture Tri-Band AC5300 چنین هدفی را دنبال می‌کند؛ روتری که از سیستم چند ورودی - چند خروجی چندکاربره‌ی ۴×۴ (4x4 MU-MIMO) برای جابه‌جایی بی‌سیم فایل با نرخ حداکثری ۵.۳ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

ایسوس برای نخستین بار در رویداد Outshine the Competition خود در برلین از روتر گیمینگ Rapture سخن به میان آورد؛ البته در آن زمان اطلاعات چندانی در خصوص این روتر منتشر نشد؛ اما اکنون تمام جزئیات مربوط به Rapture در دسترس قرار گرفته است. Rapture GT-AC5300 یک روتر وای‌فای دوربُرد 802.11ac است که با ۹ پورت اترنت گیگابیتی ترکیب شده است. این روتر از تجمیع لینک 802.3ad پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند با ترکیب دو پورت اترنت، همانند یک شبکه‌ی متصل ذخیره‌سازی (NAS) خانگی، توان عملیاتی بالاتری برای دستگاه‌های متصل فراهم کنند.

روتر گیمینگ ASUS ROG Rapture

با این حال ایسوس به‌درستی بر این موضوع تأکید دارد که گیمرها بیش از توان عملیاتی بالا، به مدیریت ترافیک بهتری نیاز دارند تا بدین ترتیب میزان تأخیر نیز کاهش یابد. همان‌طور که احتمالا شما انتظار دارید، Rapture به همراه مجموعه‌ای از قابلیت‌های بازی‌محور مبتنی بر مدیریت ترافیک و کیفیت خدمات (QoS) عرضه می‌شود. دو نمونه از پورت‌های اترنت، با نام gaming LAN به ابزارهای گیمینگ اختصاص داده شده‌اند، این پورت‌ها ترافیک ابزارهای یادشده را نسبت به دستگاه‌های دیگر، در اولویت قرار می‌دهند.

روتر ROG Rapture از قابلیت Game Boost نیز پشتیبانی می‌کند؛ سرویسی خودکار با تحلیل تک‌تک داده‌های در حال انتقال، ترافیکی را که به نظر می‌رسد مربوط به یک ابزار بازی است، شناسایی می‌کند و آن را در اولویت روتر قرار می‌دهد. کاربران قابلیت‌های مبتنی بر شبکه‌ی ROG Rapture را از طریق مرکز بازی ROG یا ROG Gaming Center مدیریت خواهند کرد. ایسوس مدعی است استفاده از این مرکز برای گیمرهایی مناسب خواهد بود که صرفا می‌خواهند بازی کنند و علاقه‌‌ای به صرف زمان زیاد برای مدیریت شبکه‌شان ندارند. 

ایسوس وعده می‌دهد که تنظیمات مرسوم شبکه تنها با یک کلیک کنترل خواهند شد. تایوانی‌ها قابلیتی موسوم به Game Radar نیز برای این روتر در نظر گرفته‌اند که زمان پینگ سرورهای بازی را به نمایش می‌گذارد. ایسوس پشتیبانی از شبکه‌ی خصوصی گیمرهای WTFast را به روتر گیمینگ خود اضافه کرده است تا بدین ترتیب کاربران علاوه بر اینترنت به این شبکه‌ی خصوصی نیز دسترسی داشته باشند.

ایسوس قیمت روتر گیمینگ ROG Rapture را ۴۰۰ دلار اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات