ویوو اسپانسر رسمی مسابقات جام جهانی فوتبال شد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویوو با انعقاد قراردادی ۶ ساله، یکی از اسپانسرهای جام جهانی فوتبال در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ شد.
تبلیغات

در صورتی که پیگیر اخبار دنیای فناوری نباشید، بسیار بعید است که نام تولیدکننده‌ی چینی VIVO را شنیده باشید. این کمپانی نوپا همچون شیائومی و اوپو که تقریبا شناخته‌شده‌تر هستند، در پی کسب سهم بیشتری در بازار چین و همچنین بازارهای جهانی است. بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط IDC، ویوو با عملکرد بسیار خوب در بازار چین موفق شده است خود را به‌عنوان پنجمین عرضه‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان مطرح کند؛ حال آنکه این کمپانی چینی چندان در اروپا و آمریکای شمالی شناخته‌شده نیست.

به نظر می‌رسد ویوو در سال‌های آینده سودای حضور گسترده در بازار جهانی را در سر می‌پروراند؛ چراکه این کمپانی چینی قراردادی ۶ ساله را با فیفا به امضا رسانده است که بر اساس آن، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ اسپانسر رسمی مسابقات جام جهانی فوتبال خواهد بود. در واقع با قراردادی که ویوو با فیفا منعقد کرده، این کمپانی چینی اسپانسر اختصاصی گوشی‌های هوشمند در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ شده است.

انتخاب شدن به‌عنوان اسپانسر فیفا و دیده شدن نام این کمپانی طی جام جهانی فوتبال بسیار مهم است؛ چراکه بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط فیفا، جام جهانی ۲۰۱۴ نزدیک به ۳.۲ میلیارد نفر بیننده داشت و تنها یک میلیارد نفر به‌صورت زنده مسابقه‌ی فینال را مشاهده کردند. قرار گرفتن برند ویوو در کنار سایر برندها به این معنی است که این کمپانی چینی می‌تواند خود را به میلیون‌ها بیننده‌ و افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به کاربران ویوو را دارند، معرفی کند. ویوو به همین موضوع بسنده نکرده است و در نظر دارد نسخه‌ای از گوشی‌های هوشمند خود را مختص جام جهانی فوتبال عرضه کند.

این اولین باری نیست که ویوو نام خود را در میادین ورزشی مطرح کرده است. کمپانی چینی پیش از این به اصلی‌ترین اسپانسر مسابقات لیگ حرفه‌ای هند تبدیل شده بود؛ ویوو موفق شده است جای پپسی را به‌عنوان اسپانسر اصلی بگیرد. کارشناسان فناوری معتقدند که اسپانسر شدن ویوو در هند نقش بسیار پررنگی در افزایش فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی در کشور هند داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات