اسپیگن در خصوص استفاده از نام تجاری اسنشیال به استارتاپ اندی رابین هشدار داد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیگن به استفاده از نام تجاری اسنشیال توسط استارتاپ اندی رابین واکنش نشان داد و خواستار توقف استفاده از این نام تجاری شد.
تبلیغات

پس از انتشار شایعات و اخبار متعدد در مورد گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ی استارتاپ اندی‌ رابین، بالاخره این استارتاپ گوشی هوشمند خود را با نام اسنشیال فون رونمایی کرد. حال پس از گذشت چند روز از زمان رونمایی این گوشی هوشمند، اسپیگن اعلام کرد که استارتاپ اندی رابین نباید از نام تجاری اسنشیال استفاده کند؛ چرا که این نام تجاری توسط کمپانی آمریکایی اسپیگن که در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی و قاب برای گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، به ثبت رسیده است. اسپیگن به‌روشنی اعلام کرده است که اسنشیال باید استفاده از این نام تجاری را متوقف کند و آن را در هیچ یک از محصولاتش استفاده نکند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اسپیگن در آگوست سال ۲۰۱۶ اقدام به ثبت نام تجاری Essential کرده است. ثبت نام تجاری Essential توسط اسپیگن جزو اسناد بین‌المللی کلاس ۹ است که مربوط به حوزه‌ی فناوری و گجت‌های الکترونیک شامل گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی آن می‌شود. هرچند این نام تجاری طیف گسترده‌ای از محصولان الکترونیک را شامل می‌شود؛ اما اسپیگن از آن تنها برای شماری از پاوربانک‌ها، شارژ‌رها و برخی مدل‌های هدفون بلوتوث استفاده کرده است. با وجود تفاوت‌های اساسی موجود در نوع محصولات، اسپیگن مدعی است که استفاده از نام تجاری اسنشیال می‌تواند منجر به سردرگمی کاربران شود.

البته اسنشیال چند بار تلاش کرده است نام تجاری خود را به ثبت برساند. ابتدا این کمپانی نام تجاری Essential را برای ثبت پیشنهاد داد که به دلیل تشابه با نام تجاری اسپیگن، رد شد. در تلاش دوم، استارتاپ اندی رابین نام تجاری Essential Products را به‌عنوان نام کمپانی برگزید که این گزینه نیز دوباره به دلیل تشابه با نام تجاری ثبت‌شده توسط اسپیگن رد شد. با این وجود اندی رابین همچنان از نام تجاری Essential برای نام استارتاپ و همچنین محصول خود استفاده می‌کند.

به‌طور حتم اسنشیال از ثبت این نام تجاری آگاه بوده است و تیم حقوقی این استارتاپ در انتظار دریافت نامه یا هشداری در این رابطه بوده‌اند. با توجه به بازاریابی گسترده در مورد این گوشی هوشمند با نام تجاری اسنشیال فون، باید دید دو کمپانی به توافق خواهند رسید یا یک جنگ تمام‌عیار را بر سر نام اسنشیال شاهد خواهیم بود.

سخنگوی استارتاپ اسنشیال با اشاره به دریافت نامه‌ی اسپیگن اعلام کرد که دریافت اظهارنظرها و نامه‌های تهدیدآمیز در حوزه‌ی فناوری امری عادی است و اسپیگن نیز آزاد است تا به هر شکلی اظهار نظر کند. اسنشیال معتقد است که این اظهار نظر خارج از عرف است و این کمپانی پاسخ شایسته‌ای به آن خواهد داد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا این مشکل می‌توان عرضه‌ی گوشی PH-1 اسنشیال را با مشکل روبه‌رو کند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات