۵ راه برای انگیزه دادن به کارمندان تنبل

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هرچقدر کارمندان بهره‌وری بیشتری داشته باشند سود شما نیز بالا می‌رود و سریع‌تر به اهدافتان خواهید رسید. پس سعی کنید انگیزه‌ی کار کردن را در آن‌ها بالا ببرید.
تبلیغات

بسیاری از مدیران یک شرکت یا رهبران یک کسب‌و‌کار زمانی که مشاهده می‌کنند کارمندانشان بهره‌وری بالایی ندارند یا کارها را با سرعت انجام نمی‌دهند، فکر می‌کنند اخراج کردن آن‌ها بهترین راه‌حل است. درصورتی‌که زمان و هزینه‌ی لازم برای استخدام و آموزش کارمندان جدید را در نظر نمی‌گیرند. راه‌های آسان‌تر و کم‌هزینه‌تری نیز برای انگیزه دادن به کارمندان و افزایش بهره‌وری آن‌ها وجود دارد. البته این روش‌ها همیشه جواب نمی‌دهند و افرادی که به‌طور ذاتی به این شکل باشند، نمی‌توانند پیشرفتی در کارشان حاصل کنند؛ اما ممکن است این راه‌حل‌ها جواب بدهند و کارمندان تنبل شما را به بهترین و مفیدترین کارمندان تبدیل کنند.

lazy employee

۱- مفهوم کلمه‌ی سازنده را برای کارمندان خود تعریف کنید

قبل از هر چیزی باید سطح انتظار خود را برای کارمندانتان تعریف کنید. گاهی اوقات آن‌ها با توجه به استانداردهای موجود وظایف خود را انجام می‌دهند و نمی‌دانند که شما چه انتظاری از آن‌ها دارید. بنابراین فراموش نکنید که در مرحله‌ی اول باید این موضوع را برای خودتان و آن‌ها روشن کنید.

۲- بینشان رقابت ایجاد کنید

ایجاد احساس رقابت میان اعضای یک تیم یا کارمندان یک شرکت یکی دیگر از استراتژی‌های آسان برای افزایش بهره‌وری کارمندان است. گاهی ‌اوقات قرار گرفتن کارمندان در یک فضای رقابتی باعث می‌شود که روحیه‌ی رقابت کردن در آن‌ها تقویت شود و سعی کنند با افزایش کارایی خود، شانس برنده شدن را افزایش دهند.

۳- بپرسید چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید

گاهی اوقات علت بروز چنین رفتارهایی این است که شما استانداردهای لازم برای یک محیط کار را فراهم نکرده‌اید. شاید یک کارمند ناکارآمد روی نتیجه‌ی کلی اعضای تیم تأثیر می‌گذارد یا شاید یک ضعف سیستمی سرعت فرآیند کاری را کاهش می‌دهد. بنابراین از کارمندان خود بپرسید چه مشکلات و ضعف‌هایی در شرکت می‌بینند. اگر نظراتشان درست باشد، می‌توانید با اعمال یک سری تغییرات، بهره‌وری اعضای تیم و درنتیجه بهره‌وری شرکت را بالا ببرید.

lazy employee

۴- به کارمندانتان اعتمادبه‌نفس بدهید

بعضی وقت‌ها کارمندان به اعتمادبه‌نفس و انگیزه برای بالا بردن میزان بهره‌وری خود احتیاج دارند. به‌عنوان مثال به آن‌ها بگویید هیچ‌کس باورش نمی‌شود که این ماه میزان فروش محصولات ما به هزار عدد برسد؛ اما می‌دانم که اشتباه می‌کنند و شما می‌توانید این موضوع را به آن‌ها ثابت کنید. به ‌آن‌ها بگویید چه ارزشی برای شرکت شما دارند تا خودشان نیز این موضوع را باور کنند و با انگیزه‌ی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

۵- برای فعالیت‌هایشان هدف تعیین کنید

اگر می‌خواهید کارمندانتان شما را به سمت هدف هدایت کنند، باید هدف را برای آن‌ها تعریف کنید. فراموش نکنید که بعد از رسیدن به هر مرحله از هدف باید به آن‌ها پاداش دهید و به‌نوعی از کارشان قدردانی کنید. درست که پول حرف اول را می‌زند؛ اما غذا، سرگرمی و کهدیه‌هایی مانند کد تخفیف نیز تأثیر مشابهی بر کارمندان دارند و انگیزه‌ی آن‌ها را برای کار کردن بالا می‌برند.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات