تاماهاک، ابرخودروی کانادایی با پیشرانه‌ی الکتریکی

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی دوبوک موتورز در کانادا اعلام کرده است که سال ۲۰۱۸ تولید ابرخودروی خود با نام تاماهاک را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد. برای جزییات بیشتر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کانادا همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورها در معرفی خودروهای پرسرعت و قدرتمند شناخته شده است. به عنوان مثال می‌توان از نمونه‌های ۲۰۱۸ دوج چلنجر دیمن SRT و فورد GT یاد کرد. اما سال آینده ممکن است سالی متفاوت در تاریخ ابرخودرو برای کانادا باشد.

محصولی انقلابی با نام تاماهاک (Tomahawk)، سال آینده از طرف دوبوک موتورز عرضه خواهد شد. دفتر مرکزی این خودروساز در شهر کبک واقع است. دوبوک برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که از قصد خود مبنی بر ساخت ابرخودرویی جدید پرده برداشت. اما از آن زمان تا به امروز، اطلاعات دیگری در این زمینه به بیرون درز نکرده بود. حالا اما این کمپانی اعلام کرده است که احتمالا نسخه نهایی تاماهاک جهت عرضه به بازار، سال آینده میلادی آماده خواهد شد.

خودروی تاماهاک دارای ویژگی و مشخصات منحصر به فردی است. حداکثر قدرت این خودرو بالای ۸۰۰ اسب بخار است که حداکثر ۱۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را به ارمغان خواهد آورد. قدرت این خودرو از ۴ موتور الکتریکی تامین می‌شود که هریک بر روی یکی از چرخ‌ها عمل می‌کند و توسط باتری‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت تامین انرژی خواهد شد. به گفته دوبوک، این باتری‌ها، خودرو را قادر می‌سازند تا مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

تام هاک

تاماهاک در مقایسه با لامبورگینی اونتادور، ۲ سانتی‌متر کوتاه‌تر و کمی پهن‌تر است. شاسی تاماهاک ار فیبر کربن بوده و بدنه آن وزنی معادل ۱۹۳۰ کیلوگرم دارد که با وجود ۴ موتور و باطری عدد منطقی به نظر می‌رسد.

کمپانی دوبوک در ابتدا زمان عرضه احتمالی خودرو را سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود اما با وجود اینکه نمونه‌های اولیه این خودرو آماده شد این کمپانی نتوانست نسخه نهایی آن را آماده‌ تولید کند. نمونه‌های اولیه بیشتر از بابت کاهش فشارها مبنی بر عدم رونمایی از خودرو توسط دوبوک عرضه شد. لذا زمان دقیق آماده شدن نسخه نهایی تاماهاک همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

نیازی به گفتن نیست که تولید تاماهاک همچنان نیاز به سرمایه دارد و از این رو کمپانی دوبوک در حال برگزاری برنامه‌های جمع‌آوری سرمایه عمومی (Crowd-Funding) می‌باشد. سرمایه گذاران دارای این فرصت خواهند بود تا سهام شرکت را نیز خریداری کنند هرچند که این حرکت کمی با ریسک همراه خواهد بود.

در سال ۲۰۱۴، دوبوک قیمت احتمالی خودروی تاماهاک را کمتر از ۱۰۰  هزار دلار اعلام کرد. باید منتظر ماند و دید آیا دوبوک می‌تواند به این وعده جامه عمل بپوشاند یا خیر.

tomahawk
tomahawk
tomahawk
tomahawk
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات