ترانزیت اینترنت ایران، ارمنستان و عراقی در راه است

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رایزنی‌ها و تلاش‌ها برای برقرایی ترانزیت اینترنت میان کشورهای ایران، ارمنستان و عراق در حال اجرا است.
تبلیغات

یکی از اموری که بعد از برجام در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران نمایان شده و روز به روز در حال افزایش است، ترانزیت اینترنت و داده است که می‌تواند نقش بزرگی در پیشرفت ارتباطات در ایران بازی کند.

این ترانزیت‌ها سال‌ قبل با جدیت تمام از سوی وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت به‌ویژه در کنفرانس بین‌المللی ایران کانکت پیگیری شد. جدیدترین اخبار در این زمینه مرتبط با ترانزیت ایران، ارمنستان و عراق است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد دیدار خود با واچه گابریلیان، معاون نخست وزیر ارمنستان در حاشیه‌ی نشست اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت: «در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت‌های خوبی برای گسترش روابط و مناسبات میان ایران و ارمنستان وجود دارد و ما به تمام توافق‌های انجام شده در این زمینه متعهد هستیم».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در زمینه‌ی ترانزیت اینترنت میان سه کشور ایران، ارمنستان و عراق اعلام کرد: «آماده گشایش ترانزیت اینترنت ایران، عراق و ارمنستان با حضور وزیران مسئول هر سه کشور هستیم.»

گابریلیان، نخست وزیر ارمنستان هم در مورد همکاری ایران، ارمنستان و عراق در زمینه‌ی انتقال اینترنت و داده گفت: «در چارچوب گسترش همکاری‌های‌مان با ایران، قانون دریافت نکردن مالیات مضاعف از ترانزیت ایران، ارمنستان و عراق را تصویب کردیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات