سامسونگ نمایشگری با تراکم ۸۵۸ پیکسل در هر اینچ را برای هدست های واقعیت مجازی معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان رویداد SID Display Week نمایشگری را با تراکم پیکسلی ۸۵۸ پیکسل در هر اینچ برای استفاده در ابزارهای واقعیت مجازی معرفی کرد.
تبلیغات

هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ موسوم به Gear VR برای وارد کردن گوشی‌های هوشمند این شرکت به عرصه‌ی واقعیت مجازی توسعه یافته‌اند، اما یکی از مشکلات این دستگاه‌ها مساله‌ی افکت‌های Screen Door و دیده شدن خطوط پیکسل‌های نمایشگر است؛ این مساله در مورد گوشی‌های فول اچ‌دی یا حتی گوشی‌های با رزولوشن بالاتر نیز صدق می‌کند. آخرین پرچمدار این غول کره‌ای به لطف استفاده از نمایشگر‌هایی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ کمتر از این مشکل رنج می‌برد. نمایشگر گلکسی اس ۸ در هر اینچ ۵۷۰ پیکسل دارد و یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود.

نمایشگر ۸۵۸

سامسونگ در جریان رویداد SID Display Week امسال که ماه گذشته‌ی میلادی برگزار شد، صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی جدیدی برای کاربردهای واقعیت مجازی معرفی کرد. رزولوشن این نمایشگر ۲۰۲۴ در ۲۲۰۰ است و در هر اینچ ۸۵۸ پیکسل دارد. آکیولیس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو نمایشگرهایی با تراکم پیکسل ۴۵۰ پیکسل در هر اینچ دارند که تقریبا نصف تراکم پیکسلی نمایشگر جدید کره‌ای‌ها است. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان نمایشگر‌ امولد برای هدست‌های واقعیت مجازی در جهان به شمار می‌رود؛ از این رو احتمال عرضه‌ی چنین نمایشگرهایی برای هدست‌های شرکت‌های دیگر بسیار بالا است.

این نمایشگر ۹۰ هرتزی روشنایی ۱۰۰ نیت را ارائه می‌دهد که برای نمایشگری با کاربری واقعیت مجازی بسیار مناسب است. کارشناسان امیدوار هستند با شروع تولید انبوه این نمایشگر‌ها شاهد ورود آن به هدست‌های دیگر نیز باشیم.

نظر شما در مورد نمایشگر‌های هدست‌های واقعیت مجازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات