درآمد اپ استور در سال ۲۰۱۷ از مجموع درآمد اپل در سال ۲۰۰۷ بیشتر است

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درآمد فروشگاه اپ ‌استور اپل در نیمه‌ی اول سال جاری از مجموع درآمد تمام بخش‌های این کمپانی در سال ۲۰۰۷ بیشتر است.
تبلیغات

جای هیچ شکی نیست که اپل یک ماشین پول‌سازی است و تقریبا هر محصولی که این شرکت تولید می‌کند و آرم این کمپانی روی آن قرار دارد، به یک محصول موفق تبدیل شده است.

یکی از مواردی که گفته‌ی بالا را اثبات می‌کند، اپ‌ استور اپل است. استیو جابز خود در ابتدا به موفقیت اپ‌ استور امیدی نداشت؛ اما حالا درآمد به‌دست‌آمده از همین بخش در سال ۲۰۱۷ بیشتر از کل درآمد تمام محصولات و سرویس‌های اپل در سال ۲۰۰۷ یعنی زمان معرفی آیفون اولیه است.

آمار ارائه‌شده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی سنسور تاوِر مشخص کرده کمپانی اپل فقط در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷، از بخش اپ‌ استور خود درآمدی ۴.۹ میلیارد دلاری به دست آورده است. این در حالی است که درآمد کلی ده سال قبل اپل معادل ۳.۵ میلیارد دلار بوده و این یعنی اپ‌ استور خود به‌تنهایی ۴۰ درصد درآمد بیشتری نسبت به کل درآمد اپل در سال ۲۰۰۷ برای این شرکت به دست آورده است.

رشد اپ ‌استور اساسا در سال ۲۰۱۶ بود

از آنجا که اپ‌ استور اپل در طی سال‌های اخیر همیشه به‌طور بی‌وقفه بهبود یافته است، به دست آوردن چنین آماری چندان غیر منطقی و تعجب‌آور نیست. در سال ۲۰۱۳ فقط یک درصد از درآمد کلی اپل از طریق فروشگاه اپلیکیشن آن به دست آمده بود و این در حالی است که حالا ۳.۴ درصد از درآمد کلی کوپرتینویی‌ها از اپ‌ استور است.

البته اپل تنها کسی نیست که از اپ‌ استور کسب درآمد می‌کند.به لطف تعداد زیاد کاربران آیفون و آیپدهای اپل، بخش قابل توجهی از درآمد فروشگاه مورد اشاره به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ و بازی‌ برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس می‌رسد‌. بنا به اعلام اپل، توسعه‌دهندگان اپ‌ و بازی‌ آی‌اواس در سال ۲۰۱۶ درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری از اپ‌ استور به دست آورده‌اند. میزان فروش فروشگاه اپ‌ استور فقط در ماه دسامبر ۳ میلیارد دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۷ نیز نشانه‌های موفقیت اپ‌ استور دیده می‌شود؛ چرا که در تاریخ یکم ژانویه، پرفروش‌ترین روز برای این فروشگاه در کل تاریخ فعالیتش رقم خورد. مشتریان اپ‌ استور در روز اول سال جاری میلادی، ۲۴۰ میلیون دلار اپلیکیشن خریداری کردند که دلیل اصلی آن احتمالا فعال کردن دستگاه‌های جدید در تعطیلات کریسمس بوده است.

یکی از دلایلی که اپل همچنان اپ‌ استور را بهبود می‌بخشد، درآمد بالای این فروشگاه است. کوپرتینویی‌ها در به‌روزرسانی سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ که انتشار آن برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده، از طراحی جدیدی در اپ‌ استور بهره گرفته‌اند تا بدین طریق کاربران به اپلیکیشن‌های باکیفیت که ارزش خرید بیشتری دارند، راحت‌تر دسترسی داشته باشند. باید اشاره کنیم که فروشگاه جدید و به‌روزرسانی شده‌ی اپل هم‌اکنون در نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۱۱ در دسترس قرار دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات