معرفی رولزرویس رالی با پیشرانه‌ی 810 اسب بخار

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ریث، یک خودروی فوق لوکس دودر با پیشرانه‌ی قدرتمند و قابلیت‌های تشریفاتی شناخته می‌شود، اما جان اولسن، چهره‌ی معروف دنیای اسکی و یوتیوب، با همکاری چند اسپاسنر، مدل ریث را برای اهداف آف‌رود، آماده کرده است.
تبلیغات

دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، فرصت مناسبی برای به شهرت رسیدن افراد با قابلیت‌های استثنائی محسوب می‌شود. جان اولسن، یکی از هزاران نفری است که با نشان دادن مهارت‌های ورزشی و ماجراجویانه‌ی خود در رشته‌ی اسکی، به کمک یوتیوب و اسپانسرهای قدرتمند خود، به شخصیتی جهانی تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر، اولسن علاوه بر حضور در رقابت‌های مختلف مرتبط با اسکی، در ایده‌پردازی و ساخت خودروهای خاص هم شرکت داشته و چندین محصول جالب توجه، تولید کرده است که نمونه‌هایی از نیسان GT-R، لامبورگینی مورسیه لاگو، لامبورگینی گالاردو، آئودی R8 و حتی یک نمونه‌ی پروتوتایپ در کلاس LMP لمانز را شامل می‌شود.

جدیدترین مدلی که با همکاری اولسن و چند اسپانسر مختلف معرفی شده، نسخه‌ای جذاب از رولزرویس ریث است. این خودرو در حالت استاندارد، یکی از قدرتمندترین خودروهای کلاس لوکس دنیا محسوب می‌شود و به لطف پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری و توئین‌توربو، حدود ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد. این مدل مجهز به اینترکولر، با گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر، جواب‌گوی نیازهای هرکاربر به نظر می‌رسد، اما لزوما برای جان اولسن و سفرهای او در مسیرهای برفی، کافی نبوده است.

گروه اولسن، علاوه بر تقویت پیشرانه‌ی ریث و رساندن قدرت آن به ۸۱۰ اسب بخار، قابلیت‌های فنی آنرا ارتقا داده‌اند تا توانایی حرکت در خارج جاده داشته باشد. اگزوزهای این مدل، با نمونه‌ی دیگری از برند کوئیک سیلور جایگزین شده است تا علاوه بر عملکرد بهتر، صدای قابل تنظیم و شبیه به پیشرانه‌های فرمول یک، ارائه کند. این خودرو، از یک باربند اختصاصی و سبک‌وزن نیز استفاده می‌کند تا محل مناسبی برای تجهیزات اسکی اولسن، تامین شود.

810bhp Rolls-Royce Wraith

این رولزرویس، به تعدادی چراغ اضافی بسیار قدرتمند و تمام LED مجهز شده است که در مه غلیظ، کارایی بسیار خوبی خواهند داشت. قطر این چراغ‌ها، ۳۰ سانتیمتر است و علاوه بر دو نمونه روی جلوپنجره، شامل ۴ عدد روی سقف می‌شود. دیگر نکته‌ی جالب توجه، حضور رینگ‌های اسپرت غول‌آسای ۲۴ اینچ در این نسخه از ریث است که از برند مشهور فورجیاتو انتخاب شده و با تایرهای فاق کوتاه، همراه با نام اختصاصی ارائه می‌شود.

810bhp Rolls-Royce Wraith

آنچه باعث شهرت خودرهای جان اولسن در سال‌های اخیر شده، صرفا زیبایی ظاهری یا قدرت پیشرانه‌ی آنها نبوده است، بلکه قابلیت‌های بسیار کاربردی در این محصولات، ارزش آنها را افزایش می‌دهد. تمامی این مد‌ها، قابلیت حرکت در مسیرهای سخت خارج جاده برای طولانی‌مدت دارند و حتی نسخه‌ی جدید رولزرویس ریث هم، از این قاعده مستثنی نیست. اولسن، با این خودرو از کارگاه ساخت آن در هلند به خانه‌ی خود، واقع در ماربلا اسپانیا آمده و بیش از ۲,۲۵۰ کیلومتر، رانندگی کرده است، ما، در زمستان امسال، شاهد دریفت‌های او با رولزرویس ریث، در مسیرهای برفی سوئد خواهیم بود.

Rolls-Royce Wraith رولزرویس ریث

قیمت نهائی رولزرویس ریث با تیونینگ جان اولسن، اعلام نشده است، اما می‌توان تصور کرد که حدود دو برابر یک نسخه‌ی استاندارد باشد. مدل پایه از ریث با آستانه‌ی قیمت ۳۰۷ هزار دلار، یکی از ارزان‌ترین محصولات رولزرویس محسوب می‌شود که با توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۳ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، یکی از سریع‌ترین خودروهای تاریخ این برند است.

در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که توسط جان اولسن تهیه شده است و به توضیح قابلیت‌های رولزرویس ریث تیونینگ‌شده، می‌پردازد.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات