طولانی ترین دریفت دنیا: 6 ساعت با تویوتا GT86

چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک راننده‌ی اهل آفریقای جنوبی با انجام حرکت دریفت به‌مدت طولانی ۶ ساعت نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.
تبلیغات

از نگاه برنامه‌ی تاپ گیر و مجری معروف آن، کریس هریس؛ معیار  سنجش دریفت از به صدا درآمدن تایرهای عقب خودرو شروع می‌شود و تا جایی‌که تایرها بترکند ادامه خواهد یافت، اما شخصی در آفریقای جنوبی یک قدم فراتر رفته و اقدام به انجام لیزدادن خودرو، برای مدتی در حدود ۶ ساعت بدون وقفه کرده است تا به ثبت رکورد جهانی گینس به‌عنوان پادشاه دریفت بیانجامد.

رکورد قبلی این رویداد، در دست یک آلمانی به نام هرالد مولر بود. در سال ۲۰۱۴، او پشت فرمان یک تویوتا GT86 مسافت ۱۴۴/۱۲۶ کیلومتری را در حالی‌که با خودرو حرکت دریفت انجام می‌داد، به‌عنوان یک رکورد به ثبت رساند. اما جسی آدامز، راننده‌ی باحوصله‌ی اهل آفریقای جنوبی، مطمئن بود که می‌تواند بهتر از این عمل کند، پس با یک تویوتا GT86 که حالا تبدیل به ابزاری برای مناسب دریفت کاران شده است در فضایی که سطح آن خیس شده بود به تلاش برای ثبت رکورد جدید پرداخت.

اکنون، آنچه که بنیاد رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان دریفت می‌شناسد، با آنچه که ما انجام می‌دهیم و توقع داریم، اندکی متفاوت است، در حالی‌که این قوانین، از دید ما، شامل یک دریفت پیوسته‌ی بسیار سختگیرانه خواهد بود.  از نظر داوران  گینس، تنها در موقعی رکورد قابل قبول است و ثبت می‌شود که چرخ‌های خودرو، در طول انجام حرکت دریفت و چرخش آن، هیچ زمان از حالت چرخوان، باز نمانند و مدام بچرخند. مادامی‌که چرخ‌ها لیزبخورند، تغییر در مسیر حرکت مجاز است. اگر در هر صورتی، چرخ‌های مرتبط با دیفرانسیل، متوقف شوند، حرکت دریفت باطل اعلام می‌شود و هرکسی مثل جسی، بایستی تلاشش برای انجام این عملیات را، مجدداً از نو آغاز کند. از سویی دیگر، تا جایی‌که جسی بتواند پایش را از روی پدال گاز بر ندارد، می‌تواند به انجام حرکت دریفت خود بدون خطا ادامه دهد.

با این حال، جسی در پیست آموزشی Gerotek Testing Facility در غرب پرتوریای آفریقای جنوبی، به‌مدت پنج ساعت و چهل و شش دقیقه، حرکت دریفت مورد تایید گینس را انجام داد. که این مدت زمان تقریباً به میزان دو برابر یک اپیزود از فیلم ارباب حلقه‌ها است. او در کل، مسافتی معادل ۱.۰۰۰ دور پیست یا ۱۶۸/۵۰۲ کیلومتر را طی کرد. متوسط سرعت او در هر دور ۲۹ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است و مدت زمان هر دور نیز ۲۱.۸ ثانیه ثبت شده است. ضمناً چندین دور ناتمام (۴۸ دور) که او مجبور به تغییر جهت شده نیز از مجموع دورهای زده شده کسر می‌شود تا مجموعاً ۹۵۲ دور برای رکورد او درج شود. بنابراین رکورد قبلی با اختلافی ۲۴/۳۷۶ کیلومتری شکسته شد که عدد بزرگی برای انجام حرکت دریفت به نظر می‌رسد.

از نظر علاقه‌مندان دریفت و هن لیزدادن خودرو، حرکت جسی آدامز، شایسته‌ی تقدیر و تاریخ‌ساز است. او در طول انجام این حرکت، به طور مداوم چرخ‌ها و دیگر تجهیزات خود را بازبینی می‌کرد و فشار زیادی بر اعضای بدن خود، خصوصا پا و گردن، وارد کرد. اکنون نوبت کریس هریس است که این رکورد را امتحان کند، نظر شما چیست؟

طولانی ترین دریفت دنیا با تویوتا GT86
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات