کوالکام از تراشه‌ اسنپدراگون 450 رونمایی کرد

چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام از نسل جدید تراشه‌های سری ۴۰۰ با نام اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد. این تراشه بر اساس معماری ۱۴ نانومتری طراحی شده است و پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای را کنترل می‌کند.
تبلیغات

اسنپدراگون ۴۵۰ (Snapdragon 450) اولین تراشه‌ی سری ۴۰۰ است که از معماری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند. مثل مدل پیشین یعنی اسنپدراگون ۴۳۵، این تراشه هم، هسته‌های Cortex A53 را کنترل می‌کند؛ ولی با این تفاوت که با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کند.

اسنپدراگون ۴۵۰

طبق گفته‌ی شرکت سازنده، اسنپدراگون ۴۵۰ قابلیت ضبط و پخش ویدئو با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را فراهم کرده و از دوربین‌های دوتایی، درگاه USB 3.0 و فناوری شارژ سریع ۳ هم پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، داخل این تراشه یک مودم X9 LTE قرار دارد که فناوری‌های ارتباطی پیشرفته‌ای را در اختیار اسنپدراگون ۴۵۰ قرار می‌دهد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه، آدرنو ۵۰۶ است که در تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ هم قرار دارد و از DirectX 12 و رابط گرافیکی Vulkan پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که این تراشه در گوشی‌های رده میانی یا گجت‌های پوشیدنی استفاده خواهد شد.

اسنپدراگون ۴۵۰، بزرگ‌ترین جهش در تراشه‌های سری ۴۰۰ محسوب می‌شود. معماری کوچک‌تر و پردازنده‌ی قدرتمندتر سبب می‌شود که گوشی‌های رده میانی و گجت‌های پوشیدنی بتواند قدرت، کارایی و شارژدهی بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

اسنپدراگون ۴۵۰

بر اساس گزارش شرکت کوالکام (Qualcomm)، دستگاه‌هایی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ استفاده کنند، از نیمه‌ی چهارم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات