کوالکام اولین سنسور اثر انگشت ترکیب شونده با نمایشگر و فلز را معرفی کرد

چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام سنسور اثر انگشت جدیدی معرفی کرده که می‌توان آن را با نمایشگر و هر ماده‌ی دیگری ترکیب کرد، از این‌رو تولید گوشی‌ها با سنسور اثر انگشت روی نمایشگر نزدیک است.
تبلیغات

پیش از آنکه سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را معرفی کند، بسیاری از شایعات حکایت از این داشت که سنسور اثر انگشت این گوشی با نمایشگر ترکیب خواهد شد، حال آنکه چنین اتفاقی روی نداد و سامسونگ مجبور شد تا سنسور اثر انگشت این گوشی‌های هوشمند را به پنل پشتی و کنار دوربین قرار دهد که البته انتقادات فراوانی به محل قرارگیری این سنسور وارد شد. پس از عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، بسیاری از شایعات نشان از این داشت که در گلکسی نوت ۸ این مشکل حل شده و سنسور اثر انگشت با نمایشگر ترکیب خواهد شد، اما آخرین اخبار و شایعات منتشر شده در رابطه با گلکسی نوت ۸ سامسونگ در فاصله‌ی چند هفته مانده به رونمایی از این گوشی حکایت از این دارد که سنسور اثر انگشت با نمایشگر ترکیب نشده و دوباره در گلکسی نوت ۸ نیز شاهد استفاده از طراحی مشابهی در پشت گوشی با وجود سسنسور اثر انگشت خواهیم بود. دلیل این موضوع را باید این نکته بدانیم که هیچ یک از تولیدکنندگان موفق نشده‌اند تا سنسور را با نمایشگر ترکیب کنند. حال کوالکام ساعاتی پیش از سنسور اثر انگشت جدیدی رونمایی کرده که می‌توان آن را با نمایشگر و هر ماده‌ی دیگر ترکیب کرد.

سنسور اثر انگشت جدید کوالکام با نام Qualcomm Fingerprint Sensor شناخته می‌شود که فناوری ‌Sense ID کوالکام برای سنسور‌های اثر انگشت را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است. سنسور جدید کوالکام از فناوری پیشرفته‌ی سنسور اثرانگشت اولتراسونیک بهره می‌برد که می‌توان از آن زیر نمایشگر اولد با ضخامت ۱٫۲۰۰ میکرومتر، سایر پوشش‌های شیشه‌ای با ضخامت ۸۰۰ میکرومتر و زیر پوشش فلزی با ضخامت ۵۲۵ میکرومتر استفاده کرد.

در واقع باید به این نکته اشاره کنیم که سنسور اثر انگشت کوالکام را می‌توان زیر فریم آلومینیومی گوشی‌های هوشمند در قاب پشتی جای داد و نیاز به این نیست که یکپارچگی طراحی قسمت پشتی به دلیل تعبیه سنسور اثر انگشت از بین برود، هرچند امکان ترکیب با نمایشگر اولد می‌تواند بسیار کاربردی‌تر باشد.

نکته‌ی دیگری که سنسور اثر انگشت جدید کوالکام را متفاوت از رقبا می‌کند، امکان استفاده از این سنسور هنگام قرار گرفتن زیر آب است. در صورتی که سنسور‌های اثر انگشت فعلی موجود در بازار را امتحان کرده باشید، در زمان قرار گرفتن لایه‌ی نازکی از قطرات آب روی سنسور، دیگر نمی‌توان از این طریق قفل گوشی را باز کرد، حال آنکه سنسور جدید کوالکام با بهره‌گیری از تکنولوژی اولترا سونیک موفق شده تا این مشکل را حل کند، از این‌رو در حالی که انگشت شما رطوبت داشته یا حتی خیس باشد، به راحتی می‌توان گوشی را باز کرد.

سنسور‌های اثر انگشت جدید کوالکام برای استفاده به همراه شیشه و فلز در اواخر ماه جاری میلادی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهند گرفت، حال آنکه انتظار نمی‌رود اولین گوشی‌های هوشمند و گجت‌های دیجیتال مبتنی بر این سنسور‌ها تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات