ال جی اینوتک برای اپل برد مدار چاپی منعطف می‌سازد

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به ال‌جی اینوتک سفارش ساخت برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای آیفون‌های سال ۲۰۱۸ داده است؛ گفته می‌شود این گوشی‌ها از نمایشگرهای اولد منعطف بهره خواهند برد.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ال‌جی اینوتِک تولید انبوه برد مدار چاپی (PCB) انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های هوشمند را از سال آینده آغاز خواهد کرد. به این ترتیب ال‌جی می‌تواند به یکی از تولیدکننده‌های اصلی برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای آیفون‌های اپل تبدیل شود؛ بدین ترتیب سامسونگ الکترو‌مکانیکس که از مدت‌ها پیش در حوزه‌ی ساخت بردهای چاپی فعال است، اکنون با چالشی به نام ال‌جی اینوتک تازه‌وارد مواجه می‌شود.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که ال‌جی اینوتک تقریبا فرایند توسعه‌ی برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر را در تاریخ ۴ تیر به پایان رسانده است و احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی، احداث واحدهای تولید مرتبط با آن را آغاز خواهد کرد. ال‌جی اینوتک قصد دارد به تولیدکننده‌ی اصلی برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای اپل و صنایع الکترونیکی ال‌جی تبدیل شود.

این برد مدار چاپی روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و سیگنال‌های مختلف را به تصویر تبدیل و داده‌های ورودی از طریق صفحه‌ی لمسی را به دیگر اجزای گوشی مخابره می‌کند؛ با این حال، PCB-های موجود، با پنل‌های اولد منعطف، سازگار نیستند.

بردهای مدار چاپی کنونی با پنل‌های ‌اولد منعطف، سازگار نیستند

بردهای مدار چاپی انعطاف‌پذیر، برای نخستین بار در گوشی گلکسی اس ۶ اج سامسونگ به کار گرفته شدند تا این گوشی‌ به نمایشگری با لبه‌های خمیده مجهز شود؛ از این‌رو صنایع الکترونیکی سامسونگ در زمینه‌ی تولید بردهای مدار چاپی منعطف، یکی از شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شود.

در حالی که اپل می‌تواند مدل مشابهی از آیفون با نمایشگری با لبه‌های خمیده طراحی کند، پتنت‌های اپل بیشتر در مورد نمایشگرهای کاملا بدون لبه هستند؛ بنابراین به‌طور حتم، اپل به برد‌های مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای اجرای این پتنت‌ها نیاز خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات