امنی ویژن سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با پشتیبانی از PDAF و zHDR رونمایی کرد

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امنی ویژن سنسور جدید ۱۶ مگاپیکسلی خود را رونمایی کرد؛ این سنسور برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار طراحی شده است.
تبلیغات

امنی ویژن سنسور جدیدی را با نام OV16B10 رونمایی کرد که برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار نسل بعدی طراحی شده است. این سنسور جدید که از ویژگی‌هایی نظیر مصرف بهینه‌ی انرژی، رزولوشن و عملکرد بالا بهره می‌برد مبتنی بر نسل دوم معماری PureCel Plus-S ساخته شده است. اندازه‌ی هر پیکسل در این سنسور ۱.۱۲ میکرون است. از دیگر ویژگی‌های این سنسور باید به پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) اشاره کرد که این سنسور را به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در دوربین‌های دوگانه تبدیل کرده است. امنی ویژن تاکید کرده که این سنسور برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار طراحی شده است.

این سنسور علاوه‌بر ایجاد امکان ثبت تصاویر با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی قادر است تا ویدیوهایی با ۳۰ فریم بر ثانیه را با فناوری zHDR ثبت کند. فناوری zHDR به معنی zigzag High Dynamic Range است که با استفاده از آن سنسور قادر است در یک فریم اطلاعات اکسپوژر طولانی و کوتاه مدت را دریافت کند و از این‌رو کمترین هاله (Ghosting Artifacts) در تصویر نهایی ایجاد می‌شود. ضمنا با استفاده از PDAF این سنسور قادر است در محیط‌های بسیار کم نور نیز بهترین فوکوس را انجام دهد.

امنی ویژن

سنسور OV16B10 دارای قابلیتی است که با استفاده از آن می‌تواند در زمان استفاده از تنظیمات دوربین دوگانه به راحتی بتواند تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده و معماری سیستم دوربین دوگانه را ساده‌تر از پیش کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این سنسور از وجود اینترفیس ژیروسکوپ پیشرفته‌ای بهره می‌برد که اطلاعات دقیق حرکتی را از یک ژیروسکوپ خارجی دریافت می‌کند و تثبیت‌کننده‌ی تصویر با استفاده از این اطلاعات به دقت به اصلاح تصویر می‌پردازد.

سنسور OV16B10 از رزولوشن‌ و فرم‌ریت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از ۱۶ مگاپیکسل با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه با zHDR، ویدیوی 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، فول اچ‌دی با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه و 720P با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات