آیا ناسا موفق به ارتباط با بیگانگان شده است؟

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گروه هکر Anonymous به‌تازگی ویدیویی منتشر کرده است که ادعا می‌کند ناسا در شرف منتشر کردن اخبار تماس با حیات بیگانه است.
تبلیغات

روز سه‌شنبه هفته پیش، ویدیویی در یک کانال غیر رسمی یوتیوب منتشر شد که ادعا می‌شود به گروه Anonymous منتسب است. در این ویدیو که با تبلیغاتی نیز همراه است و تاکنون نیم میلیون بازدید داشته، گفته می‌شود ناسا به‌زودی با حیات فرازمینی ارتباط برقرار خواهد کرد.

اکتشافات اخیر در منظومه شمسی و سایر منظومه‌ها درواقع امیدها را برای ارتباط با حیات فرازمینی تقویت کرده است. در ماه آوریل، دانشمندان اعلام کردند که کاوشگر کاسینی موفق به کشف هیدروژن در سطح قمر سیاره زحل، انسلادوس، شده است؛ عنصری که وجود آن می‌تواند منجر به ایجاد حیات میکروبی در دریاچه‌ی این قمر یخ‌زده شود.

Enceladus

همچنین در ماه آوریل، دانشمندان در مرکز تحقیقات ایمز ناسا قابل‌اطمینان‌ترین کاتالوگ سیاراتی را که در کهکشان ما به دور ستاره‌ای در حال چرخش هستند (Exoplanet)، منتشر کردند و تعداد آن‌ها را به مجموع ۴۰۳۴ مورد رساندند. به گفته‌ی دانشمندان، ماهیت بالغ‌ بر ۲۳۰۰ سیاره‌ی کشف‌شده در توسط تلسکوپ فضایی کپلر، تاکنون تأیید شده است. در این مجموعه‌ی سیارات، بیشتر از ۳۰ سیاره‌ی هم‌اندازه با زمین در منطقه‌ی Goldilocks در اطراف ستاره‌هایشان قرار دارند که این امر می‌تواند منجر به حیات شود. این یافته‌های جدید، نمونه‌ای از هیاهوی اطلاعاتی درباره‌ی پتانسیل وجود حیات بیگانه در سطح سایر سیارات است.

Exoplanet

لَمار اسمیتین، رئیس کمیته‌ی علوم فضایی و فناوری، در جلسه‌ای در ۲۶ آوریل گفت:

تنها در چند دهه اخیر توانسته‌ایم وجود جهان‌های دیگر را کشف کنیم. پیگیری شواهد حیاتِ فراتر از سیاره ما، مردم آمریکا را مجذوب خود کرده است.

ویدیو منتشرشده توسط Anonymous، ابتدا با خواندن متنی از یک مقاله در پاسخ به جلسه‌ی کمیته‌ی کنگره و با موضوع پیش‌بینی قریب‌الوقوع کشف حیات فرازمینی آغاز می‌شود. این مقاله و ۲ مقاله‌ی دیگری که در این ویدیو خوانده می‌شود، در وب‌سایت Ancient Code در بازه‌ی زمانی ماه ژانویه تا آوریل امسال منتشر شده است و وب‌سایت DailyMail نیز وجود این مقالات را تأیید کرده است. به نظر می‌رسد این مقالات در کرواسی ثبت‌ و بدون ذکر نام نویسنده منتشر شده‌اند.

در این ویدیو همچنین نقل‌قولی از دکتر توماس زورباچِن، معاون مدیریت ناسا، بیان می‌شود. دکتر زورباچِن در طی سخنرانی خود در جلسه‌ی کنگره با موضوع پیشرفت‌های جستجوی حیات، در ماه آوریل، گفت:

تمدن ما در شرف کشف شواهدی مبنی بر حیات بیگانگان در عالم است. با در نظر گرفتن تمامی تلاش‌ها و مأموریت‌های متفاوتی که به‌طور خاص به دنبال کشف شواهدی مبنی بر حیات بیگانگان انجام‌ شده است، ما در شرف ایجاد یکی از عمیق‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اکتشافات در کل تاریخ هستیم.

در این ویدیو، Anonymous این عبارات و همچنین کشفیات اخیر ناسا را شواهدی بر وجود حوادثی در آسمان‌های بالاتر می‌داند؛ اما دکتر زورباچِن، در سخنرانی خود به‌جای صحبت در مورد شواهد خاص یافت‌شده‌ی اخیر، تنها به پیشرفت‌ها در توانایی بشریت برای جستجوی حیات اشاره می‌کند.

تراپیست / TRAPPIST-1

از جمله‌ی این پیشرفت‌ها می‌توان از کشف TRAPPIST-1 (خواهر منظومه شمسی) در اوایل سال جاری نام برد که ۷ سیاره زمین‌سان به دور ستاره‌ی آن در حال چرخش هستند. در ماه آوریل و در توضیح کشف این منظومه جدید، دکتر زورباچِن می‌گوید:

کشف این منظومه که تنها ۳۹ سال نوری از ما فاصله دارد، به ما نشان می‌دهد که کشف سیارات زمین‌سان شاید از آنچه ما فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر باشد. مطالعات آینده روی این سیستم سیاره‌ای می‌تواند امکان وجود شرایط مناسب حیات در این منظومه را به ما نشان دهد.

 او همچنین در سخنرانی خود بیان کرد که ناسا تاکنون موفق به کشف قطعی هیچ نشانه‌ای از حیات در ورای زمین نشده است:

درحالی‌که ما نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی نیافته‌ایم، جستجوی ما پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و اخترفیزیک بر افزایش تعداد مأموریت‌های ناسا تمرکز کرده است. یکی از این مأموریت‌ها، کاوشگر کیوریاسیتی ناسا است و شواهدی یافته که درگذشته در سیاره مریخ، شرایط مناسب برای حیات میکروبی و همچنین عناصر اولیه برای شروع حیات وجود داشته است.در اخترفیزیک باید این نکته‌ی کلیدی را یادآور شد که برای پاسخ دادن به سؤال «آیا حیاتی در آنجا وجود دارد؟»، به پیشرفت‌های لازم در تمامی زمینه‌های مختلف علمی و همکاری افرادی که در حال حاضر به این موضوع وارد نشده‌اند، نیاز خواهد بود. بااین‌حال موضوع یادشده ماهیت پژوهش عالی را نشان می‌‌دهد: پژوهش تنها برای یافتن پاسخ سؤالاتی نیست که درگذشته به وجود آمده‌اند؛ بلکه برای یافتن سؤالاتی کاملاً جدید است؛ سؤالاتی که تأثیر طولانی‌مدتی به وجود خواهند آورد.

ناسا تاکنون به درخواست MailOnline برای اظهار نظر در این موضوع پاسخی نداده است.

شما را به دیدن ویدیوی منتشرشده توسط گروه هکر Anonymous دعوت می‌کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات