۵ عادت روزانه افراد بسیار موفق و شاد

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاد بودن یعنی بتوانید شرایط را طوری به نفع خودتان تغییر دهید که به خاطر چیزهایی که دارید شکرگزار باشید نه اینکه از نداشته‌های خود شکایت کنید.
تبلیغات

سایت Quora محلی است برای یادگرفتن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات. مردم در این سایت سوالات خود را مطرح کرده و افرادی که از پاسخ آن‌ها اطلاع داشته باشند می‌توانند جواب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. درواقع این سایت به مردم اجازه می‌دهد که نکات آموزنده را از یکدیگر یاد بگیرند تا به فهم بهتری از دنیا برسند. یکی از سوال‌هایی که به تازگی در این سایت مطرح شده این است: «مهم‌ترین نکاتی که فکر می‌کنید همه باید در زندگی از آن‌ها اطلاع داشته باشند چه چیزهایی هستند؟» میرا زاسلاو (Mira Zaslove) بنیان‌گذار استارتاپ و یکی از مدیران مطرح به این سوال پاسخ داده و کارهای لازم برای داشتن یک زندگی شاد را به ۵ مرحله تقسیم کرده است:

happy

۱- با افراد خوب معاشرت کنید

مردمی که بیشترین زمان خود را با آن‌ها سپری می‌کنید بیشتر از هر چیز دیگری روی زندگی شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین زمان باارزش خود را با افرادی سپری کنید که احساس خوبی به شما داده و باعث می‌شوند در کارهایتان پیشرفت کنید. زندگی شما با افرادی که به فکر پیشرفتتان هستند بهتر خواهد شد. بسیاری از افراد قدرت تأثیر کسانی که در اطرافشان هستند را نادیده می‌گیرند. کسانی که حسود هستند، به شما باور ندارند و مانع پیشرفت شما در زندگی می‌شوند را از زندگی خود کنار بگذارید. با فردی ازدواج کنید که باعث می‌شود شما بهترین توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید. در محیطی کار کند که رئیس آن استعدادهای شما را می‌بیند و سعی می‌کند آن‌ها را شکوفا کند. دوستی خود را با کسانی تقویت کنید که شما را به تفریح و امتحان کردن چیزهای جدید تشویق می‌کنند.

۲- ویژگی‌های خوب دیگران را ببینید

افراد خوب را دور خودتان جمع کنید و سپس بهترین ویژگی‌هایشان را ببینید. هرگز پشت سر شخصی بدگویی نکنید. مطمئن باشید که این صحبت‌ها روزی به گوش‌ آن شخص می‌رسند و احساس خیلی بدی بابت این موضوع به شما دست خواهد داد. سعی کنید تا جای ممکن خوبی‌های واقعی هر فرد را ببینید و در مورد آن‌ها حرف بزنید. در مورد دیگران با احترام صحبت کنید تا هم خودتان و هم آن‌ها احساس خوبی داشته باشید. چیزی که شما در دیگران می‌بینید تأثیر زیادی هم روی شما و هم دیگران می‌گذارد و اینکه در مورد آن‌ها چگونه صحبت می‌کنید مخصوصا در یک محیط کاری درواقع شخصیت خودتان را آشکار می‌کند. به یاد داشته باشید زمانی که شما به دیگران اعتماد کنید آن‌ها نیز به شما اعتماد خواهند کرد.

happy

۳- شکرگزار باشید

سعی کنید بیشتر در مورد چیزهایی که دارید شکرگزار باشید تا اینکه از چیزهایی که ندارید شکایت کنید. تلاش خودتان را بکنید و سپس کمی به خودتان استراحت دهید. اگر به موفقیت رسیدید این پیروزی را جشن بگیرید. هر روز قبل از خواب شبانه به چیزهای خوبی که در زندگی دارید فکر کنید و اگر کسی به شما کمک کرده است از او قدردانی کنید. روزی یک بار از کلمه‌ی «ممنونم» استفاده کنید تا تأثیر آن را روی زندگی و احساسات خود ببینید. چه زمانی که شکست خوردید و چه زمانی که به موفقیت رسیده‌اید با خودتان مهربان باشید.

۴- سرگرمی که عاشقش هستید را پیدا کنید

سرگرمی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و خودتان را مشغول نگهدارید. سعی کنید که در انجام دادن آن پیشرفت کنید و حرفه‌ای شوید. باغبانی، آشپزی، عکاسی، موسیقی، اسب‌سواری، پیاده‌روی، حل جدول سودوکو و حتی پاسخ دادن به پرسش‌های دیگران در سایت Quora از جمله تفریحاتی هستند که با تمرین کردن در آن‌ها می‌توانید رشد کنید و حرفه‌ای شوید. تنها کافی است چیزی که شما را خوشحال می‌کند و از انجام دادنش خسته نمی‌شوید را پیدا کنید. افرادی که علاقه‌مندی‌هایی مشابه شما دارند را شناسایی کنید و با آن‌ها وقت بگذرانید. با همسر و دوستانتان کارهایی که دوست دارید را انجام دهید.

happy

۵- مراقب سلامتی ذهنی، فیزیکی و مالی خود باشید

هیچ‌چیزی آرامش‌بخش‌تر از فکر آرام و تن سالم نیست. به هر قیمتی که شده از سلامتی خودتان محافظت کنید. خوب بخوابید و غذاهای خوب بخورید. زمانی را به فعالیت‌های بیرون از خانه اختصاص دهید، ورزش کنید و هوای تازه بخورید. حواستان به پولی که خرج می‌کنید باشد و زیر بار قرض نروید. تا جای ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، از بازی‌های شرطی و قرض کردن پول‌هایی که از عهده‌ی پرداختشان برنمی‌آیید اجتناب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات