مؤسس تلگرام: آمریکا به دنبال رشوه دادن به توسعه‌دهندگان است

شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به ادعای مؤسس تلگرام، آمریکا با هدف دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده، به توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان پیشنهاد رشوه داده است.
تبلیغات

۱۰۰ میلیون کاربر فعال، ماهانه از این سرویس پیام‌رسان برای بازی کردن، تماس تصویری و سر و کله زدن با روبات‌ها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین کاربرد تلگرام، امکان رمزگذاری اطلاعات به‌صورت نقطه‌به‌نقطه است. این پیام‌رسان با توجه به این قابلیت‌ها و تمایلی که به خصوصی نگه داشتن پیام‌ها دارد، به هدفی برای دولت آمریکا تبدیل شده است. گزارش شده است که دولت آمریکا به دنبال اعمال نفوذ بر پاول دورف، مؤسس تلگرام و هم‌چنین رشوه دادن به توسعه‌دهندگان آن بوده است.

دورف در توئیتی اعلام کرد:

سال گذشته در بازدیدی یک‌هفته‌ای از آمریکا، آژانس‌های اطلاعاتی دو بار تلاش کردند به توسعه‌دهندگان ما رشوه دهند. همچنین FBI من را در این زمینه تحت فشار قرار داده بود.

 او در توییت دیگری اعلام کرده است توسعه‌دهندگانی که به دنبال توسعه و راه‌اندازی یک اپلیکیشن امن و رمزگذاری شده در آمریکا هستند، ساده‌لوح هستند.

گرچه اظهارات مؤسس تلگرام از سوی دولت آمریکا تأیید نشده است؛ اما نشان‌ می‌دهد که دولت آمریکا به دنبال دخالت در سرویس‌های رمزگذاری شده است. پس از حملات تروریستی پاریس در نوامبر ۲۰۱۵، مقامات رسمی در بیانیه‌ای تقاضا کردند که در نرم‌افزار‌های رمزگذاری شده مانند واتس‌اپ، تلگرام و iMessage، در مخفی (Backdoor) جهت نظارت تعبیه شود. پیام‌های تلگرام به‌صورت پیش‌فرض رمزگذاری شده نیستند؛ بلکه در سرویس «گفتگوی محرمانه» این اپلیکیشن پیام‌ها به‌صورت امن و رمزگذاری شده تبادل می‌شوند. این قابلیت تلگرام به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای گروه‌ داعش برای تبلیغ تبدیل شده است. به همین دلیل تلگرام مدت‌زمان کوتاهی پس از حملات پاریس، ۷۸ کانال مرتبط با داعش به ۱۲ زبان مختلف را بلاک کرد.

امنیت سایبری

مؤسس تلگرام در دفاع از امن بودن آن، رقیبش Signal را که اپلیکیشن‌های امن تولید می‌کند و برای دیگر اپلیکیشن‌ها مانند واتساپ و Allo فریم ورک رمزگذاری اطلاعات فراهم می‌کند، مورد حمله قرار داد.

دورف در توییتی اعلام کرد:

سرویس رمزگذاری سیگنال که در واتس‌اپ و فیس‌بوک استفاده می‌شود، توسط دولت آمریکا ایجاد شده است. من پیش‌بینی می‌کنم در مخفی تعبیه‌شده در این اپلیکیشن‌ها تا پنج سال آینده کشف خواهد شد.

او حتی حاضر است برای درست بودن این ادعا، ۱ میلیون دلار شرط ببندد.

نظر شما چیست؟ دخالت دولت‌ها در سرویس‌های رمزگذاری چه پیامدهایی خواهد داشت؟ آیا موافق این کار هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات