وان پلاس ظاهرا در نتایج بنچمارک وان پلاس 5 تقلب کرده است

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که وان‌پلاس در نتایج بنچمارک گوشی‌ وان‌پلاس ۵ تقلب کرده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد کمپانی وان‌پلاس از یک سری ترفند قدیمی برای بهتر نشان دادن گوشی هوشمند جدید خود، وان‌پلاس ۵ استفاده کرده است. برخی از توسعه‌دهندگان XDA به این نکته پی برده‌اند که ظاهرا  وان‌پلاس در تست بنچمارک‌های مربوط به گوشی وان‌پلاس ۵ تقلب کرده است. بر اساس گزارش منتشرشده توسط این توسعه‌دهندگان، شرکت مورد بحث در نمونه‌‌ای که از آن بنچمارک گرفته شده است، مکانیسمی مورد استفاده قرار داده تا عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در بالاترین حد ممکن باشد. مشکل این است که گوشی‌ یادشده نمی‌تواند عملکردی مشابه عملکرد ثبت‌شده در بنچمارک‌ها در استفاده‌ی روزمره‌ از دستگاه ارائه دهد و در نتیجه کاربران در مورد حداکثر قدرت نظری و حداکثر قدرت واقعی گوشی خود دچار سردرگمی خواهند شد.

مکانیسم مورد اشاره باعث می‌شود چهار هسته‌ از مجموع هشت هسته‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به‌طور مداوم با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز فعالیت کنند و سرعت فرکانس این هسته‌ها حتی در شرایطی که بار پردازشی ثابت باشد، کاهش نخواهد یافت. XDA در تحقیقات خود به این موضوع پی برده است که در هنگام غیر فعال بودن این مکانیسم، هسته‌های پردازشی فقط ۲۴.۴ مورد با نهایت فرکانس کاری خود یعنی ۱.۹ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. فعال کردن مکانیسم مورد بحث باعث می‌شود فرکانس کاری هسته‌های پردازنده‌ در ۹۵ درصد مواقع ۱.۹ گیگاهرتز باشد و مسلما این اقدام می‌تواند باعث ایجاد تفاوتی چشمگیر در امتیاز بنچمارک‌ها شود.

توضیح شرکت وان‌پلاس برای این دست‌کاری این است که هدف از این اقدام، نشان دادن نهایت ظرفیت گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ بوده است. این گوشی موفق شده امتیاز بسیار بالایی در بین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به دست بیاورد. متأسفانه این آمار و ارقام چشمگیر نشان‌دهنده‌ی عملکرد واقعی و روزمره گوشی نبوده و این امتیازها در حقیقت بزرگ‌نمایی شده‌اند. البته باید گفت وان‌پلاس ۵ واقعاً سریع و یک گوشی‌های هوشمند مدرن است؛ اما در هر حال شرکت سازنده این محصول می‌توانست در مورد قدرت پردازشی واقعی آن کمی صادق‌تر باشد.

تقلب در نتایج بنچمارک آن‌هم زمانی که پشتیبانی از گوشی هوشمند وان‌پلاس ۲ که اکنون دو سال از عمر آن می‌گذرد، اقدام جالبی نیست‌. علاوه بر این افزایش قیمت و استفاده از برخی ویژگی‌های طراحی آیفون ۷ اپل بر وجهه‌ی عمومی کمپانی وان‌پلاس تأثیر منفی خواهد داشت. با این حال گوشی هوشمند وان پلاس ۵ یک دستگاه کامل است که قیمت معقولی دارد. قیمت مناسب، همیشه برگ برنده محصولات وان‌پلاس بوده است که حداقل می‌تواند فعالیت‌های این شرکت را تا یک سال دیگر به‌پیش ببرد.

اگر می‌خواهید از جزئیات کامل روش تقلب کمپانی وان‌پلاس برای بالا بردن امتیاز بنچمارک گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ آگاه شوید، بد نیست نگاهی به گزارش XDA در این زمینه بیندازید. البته باید اشاره کرد که وان‌پلاس تنها شرکتی نیست که اقدام به تقلب در نتایج بنچمارک محصولات خود کرده است؛ چرا که پیش از این، شرکت‌های بزرگ دیگری از جمله سامسونگ و اچ‌تی‌سی نیز از تاکتیکی مشابه بهره گرفتند. تقلب در نتایج گاهی باعث می‌شود که نمره‌ی نهایی گوشی‌های هوشمند در بنچمارک‌هایی نظیر انتوتو تا چند هزار امتیاز بیشتر شود. اگرچه این بنچمارک‌های مصنوعی روش بسیار خوبی برای نشان دادن قدرت گوشی‌های هوشمند هستند؛ اما آنچه واقعا اهمیت دارد، عملکرد دستگاه در استفاده‌های روزمره‌ی کاربران است. مسلما نشان دادن قدرت واقعی گوشی‌های هوشمند در استفاده‌های واقعی سخت‌تر از انجام دادن بنچمارک‌های مصنوعی است.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات