نگاهی به تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی وان پلاس 5

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب نگاهی به نمونه تصاویر دوربین گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ خواهیم داشت.
تبلیغات

دیروز گوشی هوشمند جدید وان‌پلاس ۵ رسما معرفی شد و حالا شرکت وان‌پلاس تعدادی عکس رسمی ثبت‌شده با دوربین این گوشی را در وب‌سایت اختصاصی خود منتشر کرده است. وان‌پلاس در طی مراسم معرفی وان‌پلاس ۵ کمی در مورد قابلیت‌های دوربین این محصول صحبت کرد. اگر خبرهای مربوط به این گوشی را دنبال نکرده‌اید، باید اشاره کنیم وان‌پلاس ۵ به یک دوربین دوگانه‌ی پشتی (یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو لنز با گشودگی دیافراگم f/2.6 و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی RGB ساخت سونی به نام IMX398 با گشودگی دیافراگم f/1.7) مجهز شده است. علاوه بر این دوربین جلویی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است.

در گالری تصاویر پایین مطلب می‌توانید ۱۰ نمونه عکس رسمی منتشرشده در وب‌سایت وان‌پلاس را مشاهده کنید. با مرور این تصاویر خواهید دید که دوربین وان‌پلاس ۵ می‌تواند عکس‌هایی زیبا و باکیفیت ثبت کند. این گالری شامل تصاویری در فضای داخلی و نیز تصاویری در محیط‌ بیرونی است. عکس‌های ثبت‌شده در محیط‌ باز در این مجموعه تصاویر، جزئیات بیشتری دارند و دقت رنگ نیز در این نوع عکس‌ها بالا است. متأسفانه وان‌پلاس نمونه عکسی که با دوربین وان‌پلاس ۵ و در نور شب ثبت شده باشد، منتشر نکرده است یا حداقل چنین عکسی در وب‌سایت رسمی این شرکت وجود ندارد. البته وان‌پلاس در رویداد مخصوص معرفی پرچم‌دار جدیدش یکی دو نمونه از عکس‌های ثبت‌شده در شب را به نمایش گذاشت. به لطف وجود تله‌فوتو لنز وان‌پلاس ۵، شما می‌توانید افکت محو شدن عمق تصویر را به زیبایی به تصویر بکشید. در این حالت سوژه‌ی اصلی عکس فوکوس و پس‌زمینه‌ی تصویر محو خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی وان‌پلاس ۵ این است که به دلیل اضافه شدن لنز دوم، امکان بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند. اگر از قابلیت بزرگ‌نمایی در عکاسی با گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید، زوم اپتیکال قطعا مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. به یاد داشته باشید که تصاویر گالری پایین مطلب فشرده‌سازی شده‌اند و برای بررسی این عکس‌ها با کیفیت اصلی می‌توانید به صفحه‌ی مخصوص گوشی وان‌پلاس ۵ در وب‌سایت رسمی شرکت وان‌پلاس مراجعه کنید. بدین منظور، در وب‌سایت یادشده صفحه را اسکرول کنید تا به بخش Shot on OnePlus برسید.

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی اپتیک امولد با وضوح تصویری فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می‌برد. این محصول در دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایتی تولید شده و حافظه‌ی داخلی این دو مدل، به ترتیب ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است. این دستگاه از پردازنده‌ی قدرتمند ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بهره می‌برد. چیپ گرافیکی وان‌پلاس ۵، آدرینو ۵۴۰ است که توانایی بالایی برای پردازش‌های سنگین گرافیکی دارد. سیستم‌عامل پیش‌فرض گوشی هوشمند مورد بحث، اندروید ۷.۱.۱ نوقا است که البته به رابط کاربری اختصاصی وان‌پلاس موسوم به اکسیژن اواس مزین شده است. وان‌پلاس ۵ با ۳۴ باند شبکه‌ی جی‌اس‌ام همخوانی دارد و ظرفیت باتری این محصول ۳۳۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت است. از قابلیت‌های دیگر این پرچم‌دار می‌توان به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع وان‌پلاس یعنی دش‌شارژ اشاره کرد. اگر می‌خواهید با وان‌پلاس ۵ بیشتر آشنا شوید، بد نیست پست معرفی رسمی این گوشی ‌هوشمند را در زومیت مطالعه کنید.

در زیر می‌توانید چند مورد از تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ را که به‌صورت رسمی توسط کمپانی وان‌پلاس منتشر شده‌اند، مشاهده کنید.

نمونه تصاویر وان پلاس 5

نظر شما در مورد وان‌پلاس ۵ چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات