راه‌های مؤثر کسب اعتبار در تجارت

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویژگی‌های زیادی هستند که شما را در راه موفقیت یاری می‌کنند. ولی اگر می‌خواهید خصیصه‌ای را در خودتان تقویت کنید، ریز مواردی تمرکز کنید که اعتبار شما را افزایش می‌دهند.
تبلیغات

می‌توان گفت اعتبار، یک درجه از موفقیت بالاتر است. اعتبار به این معنی است که دیگران شما را به‌عنوان یک منبع قابل‌ اعتماد و یک تصمیم‌گیرنده‌ی مورد اطمینان می‌بینند. افرادی که می‌خواهند به شما تکیه کنند می‌توانند روی شما حساب کنند، به شما اعتماد کنند، با شما کار کنند و با شما هماهنگ شوند.

معتبر بودن یعنی شما صرف‌ نظر از اینکه چه نقشی دارید، در چه سازمانی کار می‌کنید و در چه صنعتی هستید، مجموعه‌­ای از ویژگی‌های بسیار خاص را در خودتان پرورش دهید:

۱- قابل‌اعتماد باشید

برای بالا بردن اعتبارتان؛ باید اعتماد را بسازید، اعتماد کنید و قابل‌ اعتماد باشید. اگر مردم شما را دوست داشته باشند، به شما اعتماد می‌کنند و اگر به شما اعتماد کنند، با شما وارد کار و تجارت می‌شوند. حساب سپرده‌ی اعتماد شما از حساب بانکی‌تان خیلی مهم‌تر است.

۲- باصلاحیت باشید

در زمینه‌ی کاری خود متخصص شوید؛ کسی که بتواند شرایط را تجزیه‌وتحلیل کند و برای هر مشکلی چندین راه‌ حل بالقوه داشته باشد. در تخصص‌های خود به نقطه‌ی اطمینان برسید و سرآمد باشید تا مردم بدانند کسی هستید که می‌توانند روی شما حساب کنند.

۳- ثابت‌قدم باشید

تمام‌ کارهایی که انجام می‌دهید، حرف‌هایی که می‌زنید و همه‌ی افکارتان باید باهم یکی باشند. پیام‌هایی که ارسال می‌کنید، اقداماتی که انجام می‌دهید و هر چیزی که به ذهن و قلبتان راه می‌دهید، باید با حقیقت وجودی شما و اعمالتان هماهنگ و هم‌راستا باشند. اعتبار از هماهنگی جهان درون و بیرون شما به وجود می‌آید.

۴- اصیل باشید

برای کسب اعتبار، باید درستکار باشید. وقتی تلاش می‌کنید اعتماد دیگران را جلب کنید، نمی‌توانید از رویکردهای ساختگی استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود پایه‌های کسب‌وکار شما عظیم، فوق‌العاده باثبات و پایدار باشد و تحت هر شرایطی حرکتتان متوقف نشود.

۵- صادق باشید

صداقت به این معنی نیست که هر چه به ذهنتان می‌رسد، به زبان بیاورید؛، ولی هر چه می‌گویید باید واقعیت داشته باشد. شما نمی‌توانید به صداقت تظاهر کنید. برای صادق بودن به تعهد، وفاداری، متانت، ثبات و صراحت نیاز دارید.

۶- محترم باشید

شاید احساسات و عقاید دیگران معنای خاصی برایتان نداشته باشد؛ ولی برای آن‌ها معنی زندگی است. به همه احترام بگذارید، نه به خاطر توقعاتی که از آن‌ها دارید، به این دلیل که آن‌ها سزاوار احترام هستند. عناوین و القاب از طرف مقامات بالا به انسان‌ها اهدا می‌شوند، مقام و موقعیت هم انتسابی هستند؛ ولی این احترام است که برایتان اعتبار می‌آورد.

۷- مسئولیت‌پذیر باشید

باید پاسخگوی تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود باشید. هنگامی‌که اشتباه می‌کنید، خودتان آن را بپذیرید و در اصلاح آن بکوشید. هنگامی‌که از چیزی یا کاری مطمئن نیستید، برای آن توجیه نتراشید.

۸- وفادار باشید

اعتبار شما زمانی افزایش می‌یابد که برای منافع اطرافیانتان تلاش کنید و کنارشان باشید. به دیگران خدمت کنید و از آن‌ها محافظت کنید. وفاداری تعهدی متقابل و دوطرفه برای رسیدن به پیروزی است.

۹- صریح باشید

بخش عظیمی از اعتبار با گفتگوهای صریح و شفاف به دست می‌آید. شفافیت پایه‌ی بنیادی کسب‌وکار و منبع اصلی اعتبار است.

۱۰- به اصول اعتقادی خود پایبند باشید

از مقایسه کردن خودتان با دیگران دست‌بردارید و یاد بگیرید که خودتان باشید. شما شخصیتی منحصربه‌فرد هستید که ارزش‌های والایی دارید و به آن‌ها معتقد هستید. همیشه تلاش کنید امروزتان بهتر از دیروزتان باشد. برای خدمت به انسان‌هایی که در دنیای پیرامونتان هستند کار کنید: این اصلی‌ترین ارزش اعتقادی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات