کورتانا دستیار صوتی پیش‌ فرض دستگاه اندرویدی شما می‌شود

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در جدیدترین به‌روزرسانی کورتانا برای سیستم‌عامل اندروید، امکان انتخاب آن به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض و جایگزین گوگل اسیستنت فراهم شده است.
تبلیغات

رقابت شدیدی در زمینه‌ی دستیارهای صوتی، بین شرکت‌های بزرگ در دنیای فناوری وجود دارد و هر کدام سعی می‌کند کاربران را به سمت دستیار صوتی خودش بکشاند. در این میان، شرکت مایکروسافت که سرمایه‌گذاری زیادی روی دستیار صوتی کورتانا انجام داده است، با آخرین به‌روزرسانی این دستیار برای اندروید، سعی دارد کاربران گوگل اسیستنت را به سمت کورتانا جذب کند.

کورتانا

به‌طور پیش‌فرض، هنگامی‌که کلید هوم را در یک دستگاه اندرویدی نگه دارید، گوگل اسیستنت فعال می‌شود. اما در به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲.۸ از کورتانا، این امکان فراهم شده است تا آن را به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض دستگاه اندرویدی خود انتخاب کنید. بدین‌صورت دیگر با نگه‌داشتن کلید هوم، گوگل اسیستنت فعال نخواهد شد و صفحه‌ی بنفش‌رنگ مربوط به کورتانا نمایان می‌شود؛ سپس می‌توانید از تمام امکانات این دستیار، درست مثل ویندوز استفاده کنید. به‌علاوه اگر این دستیار روی ویندوز و اندروید با یک حساب کاربری فعال شده باشد، می‌توانید تماس‌های ازدست‌رفته و تمام اعلان‌های گوشی خود را در کامپیوتر شخصی و روی ویندوز مشاهده کنید.

لیست تغییرات اضافه‌شده در نسخه‌ی ۲.۸ از اپلیکیشن کورتانا (Cortana 2.8) به شرح زیر است:

  • امکان قرارگیری به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض
  • بهبود عملکرد در تقویم بین کامپیوتر و گوشی
  • بهبود سرعت و عملکرد

کورتانا به‌صورت رایگان از گوگل پلی قابل دانلود است

فعال‌سازی کورتانا در اندروید بسیار راحت است؛ پس از نصب و اجرای این اپلیکیشن، تعدادی از تنظیمات اولیه مثل فعال‌سازی در حالت صفحه‌ی قفل دستگاه در اختیارتان قرار گرفته و سپس می‌توانید کورتانا را به‌عنوان دستیار پیش‌فرض انتخاب کنید. البته هرزمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید از بخش Assist & voice input از منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود، دستیار صوتی پیش‌فرض را تغییر دهید. البته کورتانا در اندروید هنوز هم کمبودهایی دارد؛ برای مثال، این دستیار در حالت افقی کار نمی‌کند و هنگامی‌که آن را فعال کنید، صفحه‌ی دستگاه به حالت عمودی برمی‌گردد. در ضمن، کورتانا برخلاف گوگل اسیستنت، با فرمان‌های صوتی فعال نمی‌شود و تنها راه اجرای آن، نگه‌داشتن کلید هوم است.

کورتانا

اپلیکیشن Cortana به‌صورت رایگان از گوگل پلی قابل دانلود است؛ حال این‌که بخواهید از گوگل اسیستنت استفاده کنید یا کورتانا، کاملا به نوع استفاده و سلیقه‌ی شما برمی‌گردد؛ اما اینکه می‌توانید دستیار صوتی پیش‌فرض را تغییر دهید، امکان جذابی است که برای کاربران اندروید فراهم شده است. نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات