شهر هلسینکی فنلاند به‌زودی از اتوبوس خودران استفاده می‌کند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در آینده نزدیک، اتوبوس‌ خودران به کمک سیستم حمل و نقل سنتی شهرهای فنلاند می‌آید.
تبلیغات

پس از انجام یک آزمایش موفقیت‌آمیز، شهر هلسینکی از یک برنامه منظم و زمان‌بندی‌ شده برای استفاده از اتوبوس‌ خودران در حمل و نقل عمومی رونمایی کرده است. فعالیت این سرویس پاییز امسال آغاز می‌شود.

مسئولان شهری می‌گویند این اقدام پلی است بین فاز آزمایشی انجام‌شده و ورود این اتوبوس‌ها به خط اصلی. جزئیات این حرکت مشخص نیست؛ ولی مسیر و زمان‌بندی آن اواخر امسال اعلام می‌شود.

اتوبوس خودران ez10 ایزی مایل

این اقدام در پی انجام یک دوره آزمایشی انجام می‌گیرد که در آن دو مینی‌بوس خودران EasyMile EZ10، طی مسیر یک‌چهارم مایلی برای انتقال مسافران در اسکله هنساری شهر هلسینکی، مورد استفاده قرار گرفتند. در هنگام این آزمایش، مینی‌بوس‌ها با سرعت ۱۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کردند و یک اپراتور هم برای شرایط اضطراری مدیریت آن را بر عهده داشت. این رانندگی آزمایشی به شهرهای اسپو و تامپرهم کشیده است ولی به‌زودی به شهر اصلی یعنی هلسینکی برده می‌شود؛ جایی که اتوبوس‌ها برای انتقال مسافران از باغ وحش هلسینکی به جزیره موستیکاما استفاده می‌شوند. جالب است که هلسینکی از این فناوری به‌عنوان جایگزین شیوه سنتی حمل و نقل شهری استفاده نخواهد کرد؛ بلکه مسئولان معتقدند این برنامه در یک مایل آخر مسیر پیاده می‌شود؛ جایی که مسافران تصمیم دارند از ایستگاه‌ها تا منزل خود بروند. با این روش ترافیک درون‌شهری خودروهای معمولی کاهش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات