انتخاب گوگل اسیستنت به جای سیری برای کاربران آیفون ممکن می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
احتمال دارد کاربران آیفون ۲۰۱۷ بتوانند دستیار صوتی گوگل اسیستنت را به عنوان دستیار شخصی پیش‌فرض انتخاب کنند.
تبلیغات

اخیرا یک گزارش جدید به این مورد اشاره کرده که گوگل و اپل با همکاری یکدیگر قصد دارند تا امکان تغییر دستیار صوتی پیش‌فرض را برای کاربران آیفون فراهم آورند. بدین طریق افراد می‌توانند در صورت تمایل گوگل اسیستنت را جایگزین دستیار شخصی سیری کنند. در حال حاضر روش کارکرد دستیار شخصی گوگل اسیستنت در سیستم‌عامل آی‌اواس شبیه سایر نرم‌افزارهای شخص‌ثالث بوده و برای دسترسی به آن باید اپلیکیشن را به صورت معمولی باز و سپس درخواست‌های مورد نظرتان را اعلام کنید. پس از اینکه کار خود را با دستیار صوتی گوگل انجام دادید می‌توانید همانند اپلیکیشن‌های دیگر از آن خارج شوید. اما اگر منبع این خبر معتبر باشد، مسلما تعداد زیادی از کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس ترجیح می‌دهند تا از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به جای سیری استفاده کنند. اینکه قابلیتی فراهم شود تا افراد بتوانند دستیار شخصی پیش‌فرض را در آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل خودشان تعیین کنند قطعا مورد پسند بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. همانطور که در خبرهای مختلف پیش‌بینی شده امسال به احتمال زیاد شاهد رونمایی از سه آیفون جدید به‌نام‌های آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ خواهیم بود.

با انتشار این خبر شاید بسیاری از کاربران قدیمی آیفون به یاد مدل‌ اولیه‌ی این گوشی‌ بیفتند که در آن سرویس نقشه‌های گوگل به عنوان سرویس پیش‌فرض نقشه‌یابی این دستگاه انتخاب شده بود. منبع این گزارش اشاره نکرده که آیا همکاری جدید اپل و گوگل به همکاری این دو کمپانی در زمان معرفی اولین آیفون شباهت خواهد داشت یا خیر. برخی از کاربران استفاده از گوگل اسیستنت در آی‌اواس را با استفاده از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون موسوم به الکسا در برخی از گوشی‌های ساخت هواوی مقایسه می‌کنند. خریداران اچ‌تی‌سی یو ۱۱ در ایالات متحده‌ی آمریکا و نیز انگلستان و آلمان به زودی فرصت استفاده از دستیار صوتی آلکسا را در گوشی‌هوشمند خود خواهند داشت. البته امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز به صورت همزمان وجود دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده باور کردن این شایعه‌ی جدید کمی سخت شود. امسال شاهد معرفی بلندگوهای هوشمند مختلفی از جانب شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی بوده‌ایم و هر یک از این کمپانی‌ها سعی دارند تا تولید این نوع محصولات، از دستیار شخصی مخصوص به خود استفاده کنند. آمازون دستیار صوتی آلکسا را دارد و حالا شاهد استفاده از این دستیار در برخی از دستگاه‌های اندرویدی هستیم. گوگل نیز گوگل اسیستنت را توسعه داده و مایکروسافت هم در این بین دستیار شخصی کورتانا را به کاربرانش ارائه می‌دهد. اخیرا کمپانی اپل با معرفی بلندگوی هوشمند هوم‌پاد از دستیار صوتی سیری در این دستگاه استفاده کرده است. همچنین شایعه شده که سامسونگ در حال تولید یک اسپیکر هوشمند است که برای تعامل با کاربر از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی در این محصول بهره خواهد گرفت.

با توجه به این واقعیت که هم‌ اکنون رقابت بین شرکت‌ها در حوزه‌ی دستیارهای شخصی مجازی بسیار شدید شده، منطقی است که اپل تمام تلاش خود را انجام دهد تا سیری تنها دستیار شخصی پیش‌فرض برای کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون باشد. در نهایت امکان دارد پیش از جدی‌تر شدن این شایعه، شاهد اعمال تغییراتی در نوع همکاری اپل و گوگل باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با شرایط کنونی رقابت بین دستیارهای صوتی مجازی، اپل امکان انتخاب گوگل اسیستنت را به عنوان دستیار صوتی پیش فرض در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد داد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات